|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Vinduer og dører - hvor?Vi har en liste lang som et vondt år over hvor mange vinduer og dører vi trenger til tilbygget (som vi håper å ha råd til.)
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinduer og dører - hvor?Nå aner jeg ikke hvilken type vinduer du er ute etter, men vi vektla i alle fall at det skulle gå an å åpne dem såpass at de kunne vaskes fra innsiden der hvor vi ikke valgte selvrensende. Ellers er vi veldig fornøyd med selvrensende, om det er et alternativ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Vinduer og dører - hvor?Jeg skal spørre min venninne i byggforsk, hun har besøkt alle vindus- og dørfabrikanter som finnes og det mer enn én gang.
![]() |
#4 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinduer og dører - hvor?Vi totalrenoverer nå, og vår leverandør var veldig klar på at de ikke kunne gi privatpersoner samme pris som firmaer, så hos oss er det snekkerfirmaet som har bestilt vinduer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinduer og dører - hvor?Jeg kjenner at jeg har lyst til å si at jeg anbefaler ikke å kjøpe noe som helst av Lyssand.
![]() |
#7 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Vinduer og dører - hvor?Hvor bor i landet bor du?
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Vinduer og dører - hvor?Jeg bor i Bergen. Jeg tror nok at dette kan bli en oppgave for entreprenøren, men samtidig er jeg interessert i å vite hvor lang hyssingen er på egen hånd, for å kunne stille riktige spørsmål, holde kostnadskontroll etc.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() Sv: Vinduer og dører - hvor?U-verdi (isoleringsevne) og to- kontra tre-lags er valg man må ta. Og om det er hengslet i sida (moderne løsningen hvor du kan svinge hele vinduet inn) eller toppsvingt. Viktig her å tenke på hva man har stående innenfor vinduet, vil det være plass til å slå hele vinduet inn, er det over kjøkkenbenk e.l.? Faste vinduer har bedre isoleringsevne, men må vaskes utenfra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinduer og dører - hvor?Vi fikk god messerabatt hos Ligaard på et stort kjøp av vinder med odde størrelser til hus bygd ca 1920. Ligaard er dyre, men har vinduer av svært god kvalitet og lav U verdi. Vi er godt fornøyde.
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vinduer og dører - hvor?Jeg ville sjekket;
![]() |
#12 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Vinduer og dører - hvor?Eg las overskrifta og skulle inn for å foreslå på ytterveggane.
![]() |
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Vinduer og dører - hvor?Jeg kan anbefale Gilje. Da handler du norskprodusert, hvertfall.
![]() |
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Vinduer og dører - hvor?Det er en gazzilion ting å tenke på med vinduer. Hengsling, lufting, isolasjon (mer isolasjon gir mindre lysflate, tror jeg??), type håndtak, type barnesikring....
![]() |
#16 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinduer og dører - hvor?Vi har nettopp brukt Johnsen Glass som jeg ser Ru også har brukt.
![]() |
|
|