|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Iskrem med kondensert melk?Jeg trenger mye iskrem til et juleselskap. Har en bitteliten iskremmaskin, men jeg synes den er tungvint. Har søkt på nettet, og iskrem men kondensert melk skal ikke trenge røring. Finner masse oppskrifter ved å søke på på no churn ice cream og condensed milk ice cream. http://www.yummly.com/recipes/ice-cr...vaporated-milk |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Iskrem med kondensert melk?Jeg har prøvd å lage med sukret, kondensert melk og det ble kjempegodt. En boks av 397 gram + 6 dl fløte og så smakstilsetninger. Det være seg vaniljesukker, krokan (som jeg brukte) eller annet. Melk og fløte i mikseren og visp det litt stivt og så i form og i fryseren.
![]() |
#3 |
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() Sv: Iskrem med kondensert melk?Mannen min har laget det flere ganger, med stort hell. Han har laget både med vanilje, sitron, bringebær og sjokolade i. Kjempegodt, og utrolig lettvindt.
![]() |
#4 |
![]() Sv: Iskrem med kondensert melk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
Nja, det kommer vel an på hva middagen er. Jeg ville hatt noe ved siden av tror jeg. Enten krumkaker eller kransekake hvis du går for multevarianten. Eller kanskje brownies hvis du velger bare vanilje?
![]() |
#6 |
Takk for svar. Jeg får kjøpe inn litt ekstra og øke mengden, eller se om det blir krumkaker igjen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Iskrem med kondensert melk?Lag dobbelt porsjon da vel! Det som måtte bli til overs kan jo ligge i fryseren til en annen dag.
![]() |
|
|