|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Introvert textrovert
|
![]() Klarer jeg å strikke en lue?
![]() |
#3 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Klarer jeg å strikke en lue?Du kan strikke hva som helst. (Mitt første prosjekt var ei jakke med masse fellinger og kast, gikk så fint, atte.) Det ligger massevis av videoer ute som kan lære deg å legge opp, strikke vrangt og prøve ut ulike teknikker. Det er bare å prøve! Pannebånd, som Joika nevner, er jo sikkert lett, men det er ikke særlig vanskelig å felle ved å strikke to masker sammen heller, så luer klarer du fint!
![]() |
![]() |
#5 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Klarer jeg å strikke en lue?
De har jo flettemønster!
![]() |
#7 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer jeg å strikke en lue?Det kan du.
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Klarer jeg å strikke en lue?Tenkte å få hjelp til å legge opp.
![]() |
#11 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer jeg å strikke en lue?Det er helt vanlig at man strikker ganske stramt når man er fersk, det går seg til etterhvert. Jeg hadde omtrent ikke strikket noe som helst for kanskje ett-to år siden, men jeg prøvde meg her og der og syntes det var gøy, studerte videoer og instruksjoner og det har blitt en del pene (!) strikkede ting det siste året. Jeg er utålmodig i tillegg og foretrekker å strikke ting som ikke tar så lang tid, f.eks. mønstrede kluter (fin måte å øve seg på diverse teknikker uten at man "ødelegger" en hel genser), barne/baby-plagg og luer og annet hvor jeg ser rask framgang.
![]() |
#12 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Klarer jeg å strikke en lue?En stund siden nå, men ble det noe luestrikking på deg? (Kilde: youtube.com) Sist redigert av frukt : 08-01-16 kl 21:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|