Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Anbefaling - Humans of New York

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-16, 00:44   #1
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Anbefaling - Humans of New York

Jeg vil bare få anbefale Humans of New York.

Brandon heter mannen bak. I 2010 bestemte han seg for å ta bilde av 10 000 New Yorkers og plotte dem inn på et kart, men så utviklet det seg gradvis til å bli så mye mer da han etterhvert begynte å inkludere historiene disse menneskene hadde å fortelle.
Bøker har det blitt også.

Han har også reist omkring og tatt bilde av, og snakket med mange flyktninger, og det har blitt mange sterke historier ...

Jeg syns det er veldig spennende å få et lite innblikk i livene til alle disse unike menneskene, både voksne og barn.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 00:52   #2
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefaling - Humans of New York

Noen ganger fører det til positive endringer for de som blir fotografert.
Se bare her, og her.

Gammel 13-01-16, 08:41   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig i anbefalingen! Jeg har fulgt HONY lenge nå, og jeg merker det er bra for meg. Historiene gir ansikter til de store massene, enten det er hjemløse, flyktninger eller helt "vanlige" (hva nå det er) mennesker.

Jeg synes også det er interessant å lese kommentarene/responsen som kommer. Det ser ut til at det er flest amerikanere som følger HONY, men det er også mennesker fra over alt ellers i verden.

Noen av menneskene Brandon presenterer for oss er veldig sårbare, og her ligger det noen etiske utfordringer, særlig i forhold til hvordan kommentarfeltet utvikler seg, men jeg synes stort sett det er en varm, raus, inkluderende stemning. Også mot mennesker som forteller om mindre kloke ting de har gjort i sitt liv.

Sist redigert av noen : 13-01-16 kl 10:15.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 08:44   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg følger forresten HONY på Facebook:
https://www.facebook.com/humansofnewyork/

Gammel 13-01-16, 09:21   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg følger forresten HONY på Facebook:
https://www.facebook.com/humansofnewyork/

Jeg og, og jeg følger den fra Oslo også:

https://www.facebook.com/HumansOfOsloMvbo/?fref=ts

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 09:23   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes en for Nordens Paris også:
https://www.facebook.com/humansoftromso/?fref=ts

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 09:33   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fulgt den på FB lenge, og han virkelig flink til å både finne og fortelle menneskers historier. Jeg følger også den fra Oslo, og med alle respekt, så blir det enda lettere å se hvor god Brandon er på historiefortellingen når man sammenligner den med den for Oslo. For den blir veldig platt og tom i forhold.

Gammel 13-01-16, 10:02   #8
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg følger den også på Facebook, og det er virkelig en helt fantastisk side! Vanligvis holder jeg meg unna kommentarfelt, men her er de innimellom en fornøyelse å lese, og gir meg håpet tilbake for menneskeheten. Spesielt når det gjelder turene han har hatt rundt i Midtøsten og Afrika, og ikke minst historiene til syriske flyktninger. Virkelig en øyeåpner for mange virker det som (wow, de er jo mennesker). Anbefales!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 10:13   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har fulgt den på FB lenge, og han virkelig flink til å både finne og fortelle menneskers historier. Jeg følger også den fra Oslo, og med alle respekt, så blir det enda lettere å se hvor god Brandon er på historiefortellingen når man sammenligner den med den for Oslo. For den blir veldig platt og tom i forhold.

Jeg har også fulgt lenge.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 10:17   #10
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hony på Facebook er fantastisk. Historiene henger ved meg lenge.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 15:38   #11
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det finnes en for Nordens Paris også:
https://www.facebook.com/humansoftromso/?fref=ts

Den visste jeg ikke om. Takk for tips.

Jeg følger også med på FB.

Gammel 14-01-16, 14:10   #12
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Jeg kan bare støtte anbefalingen.

Dette
er kanskje det aller mest imponerende konkrete resultatet av arbeidet han gjør – så langt.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 15:14   #13
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Jeg kan bare støtte anbefalingen.

Dette
er kanskje det aller mest imponerende konkrete resultatet av arbeidet han gjør – så langt.

Wow! Fantastisk!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.