Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Anbefal meg et hverdagsservise

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-14, 08:50   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefal meg et hverdagsservise

Vi trenger med tiden ny hverdagsservise. I dag har vi det som var IKEAs billigste og enkleste en gang i tiden og det har vært veldig praktisk med både våre og andres små barn i huset. I tillegg har vi tallerkener til 50 personer og det er veldig pjaktisk når man har stor fest (både jeg og mannen hadde disse når vi flyttet sammen). Men pene er de definitivt ikke, men de har som regel blitt brukt på hverdager.

Den bør være grei å ha i oppvaskmaskinen (spesielt viktig med de dype tallerkene som bare bør ta en plass og ikke flere).

Vi har Origo fra Iittala på sommerhytte og liker den veldig godt (foruten de dype tallerkene i to forskjellige varianter som tar mye plass).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 09:07   #2
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg et hverdagsservise

Vi har Teema fra Iittala til hverdags. Vi liker dem så godt at de brukes til fest også

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 09:36   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også Teema, i mange forskjellige farger.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 09:38   #4
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har også latt være å bytte ut så mye mens gutta var mindre og jeg er ikke så veldig opptatt av dette men nå har jeg akkurat begynt å spare på det du viser frem. Har kun to tallerkner av det orange som du har. Og har bestilt 2 røde og to i grønntoner som jeg skal gi til meg selv i julegave fra mamma. Gidder ikke å bruke penger på sånt selv.

Vi har igjen rester fra to gamle serviser som funker greit, det ene er igjen av serviset som stod i skapet da jeg flyttet inn fra da mannen giftet seg første gangen, i 1989. God kvalitet. Eh, men jeg synes det er ille å bare kaste det for å kjøpe noe annet altså.

Gammel 25-11-14, 10:22   #5
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Faller Teema fremover når man setter dem i oppvaskmaskinen? Dvs står tallerkene rett opp eller henger de fremover?

Gammel 25-11-14, 10:58   #6
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Det kommer litt an på oppvaskmaskinen. I vår ikea-maskin ramler alt, men i Boschen står de fint.

Jeg liker også Teema. Har hvitt og turkis, samt mummikopper.

Gammel 25-11-14, 11:00   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Ego fra ittala. Det er elfenbenshvitt. Jeg syns det er veldig greit, for det kan lett dresses både opp og ned.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 11:31   #8
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Vi har det brune woodstock-serviset fra wiik og walsøe.

Gammel 25-11-14, 13:01   #9
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hatt Wedgewoods Edme i 15 år, tidløst, ikke dyrt, tåler det meste og kan dresses opp og ned:

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 13:08   #10
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Vi har hatt Wedgewoods Edme i 15 år, tidløst, ikke dyrt, tåler det meste og kan dresses opp og ned:

Finnes det i hvitt, eller er det bare i krem?

Gammel 25-11-14, 13:14   #11
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Finnes det i hvitt, eller er det bare i krem?

Tror ikke det finnes i kritthvitt, nei.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 13:18   #12
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Tror ikke det finnes i kritthvitt, nei.

Jeg fikk noen litt odde googletreff på Wedgwood Edme White (som dette, f.eks.), og der ser det jo veldig hvitt ut. Men jeg klarer ikke å finne det i noen norske butikker.

Gammel 25-11-14, 13:29   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Faller Teema fremover når man setter dem i oppvaskmaskinen? Dvs står tallerkene rett opp eller henger de fremover?

De faller litt fremover, siden det er tydelig knekk på dem, men de står helt fint. Skålene faller. Vi har dem i glass-skuffen, der er det sånne tefatholdere. Der går det vel 5-6 stk av dem?

- No. 4 -
Gammel 25-11-14, 13:43   #14
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det har me og. Veldig nøgd!!

Gammel 25-11-14, 13:47   #15
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi har Erik Bagger. Enkelt, pent og hvitt.

Gammel 25-11-14, 13:48   #16
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

De faller litt fremover, siden det er tydelig knekk på dem, men de står helt fint. Skålene faller. Vi har dem i glass-skuffen, der er det sånne tefatholdere. Der går det vel 5-6 stk av dem?

Mannen bruker mye skåler/dype tallerkener (müsli-freak) og han er ikke så glad i at de tar mye plass eller står skrått i oppvaskmaskinen. Orden muss sein. At de står skrått syns jeg ikke selv er så veldig farlig, spesielt ikke om man begynner å fylle på fra fremsiden så at man kan sette neste bak den første. Det tror jeg muligens at han kan leve med, men han vil ikke ha skåler som ikke kan stå i tallerkenholderne.

Gammel 25-11-14, 14:10   #17
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg fikk noen litt odde googletreff på Wedgwood Edme White (som dette, f.eks.), og der ser det jo veldig hvitt ut. Men jeg klarer ikke å finne det i noen norske butikker.

Det fantes i kritthvit en stund, men det gikk ut av produksjon. Nå er det bare i krem/benhvit.

Gammel 25-11-14, 14:14   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Mannen bruker mye skåler/dype tallerkener (müsli-freak) og han er ikke så glad i at de tar mye plass eller står skrått i oppvaskmaskinen. Orden muss sein. At de står skrått syns jeg ikke selv er så veldig farlig, spesielt ikke om man begynner å fylle på fra fremsiden så at man kan sette neste bak den første. Det tror jeg muligens at han kan leve med, men han vil ikke ha skåler som ikke kan stå i tallerkenholderne.

Jeg tror Teema og Origo er ganske like, dessverre.

- No. 4 -
Gammel 25-11-14, 14:20   #19
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror Teema og Origo er ganske like, dessverre.

Ja, tror det. Jeg tror at vi har noen Teema tallerkener der ikke Origo hadde noe som passet.

Gammel 25-11-14, 19:56   #20
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teema er vel Origo i ensfarget?
Jeg har noen asjetter som jeg liker godt, og har lyst å utvide til ordentlig servise. Arctica fra Arabia Finland. Ikke sikker på hvordan dype tallerkener er i formen, siden jeg kun har flate.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.