|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Norgesferie med amerikanere: ruta er lagt! Trenger innspillDa er ruta lagt!
Hva annet bør vi se på denne strekningen? Bør vi overnatte en gang til i Telemark? Jeg gleder meg masse, masse, masse! ![]()
Sist redigert av Tallulah : 12-04-16 kl 13:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Norgesferie med amerikanere: ruta er lagt! Trenger innspillDu har jo Dalen hotell i Telemark.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Norgesferie med amerikanere: ruta er lagt! Trenger innspillHva med å legge hjemturen over Raudland og Gaustatoppen/Rjukan - da kan dere få med Vemork og museet der også. Solspeilet er sikkert også en morsom opplevelse.
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Norgesferie med amerikanere: ruta er lagt! Trenger innspill
Jeg hørte så seint som i lunsjen i dag om et ektepar fra Nederland som skal på bryllupsreise i Norge og de ble anbefalt å hoppe over Oslo og dra rett til Skien! Nå er ikke det, det stedet jeg først hadde tenkt på, men da jeg fikk tenkt meg litt om så jeg poenget. Telemark er ett av de få norske stedsnavnene som er kjent utenfor landets grenser og er et merkenavn i seg selv. Sentrum av Skien er bittelite og kanskje ikke så spennenden, men på Telemarks fylkesmuseum i Brekkeparken finner man hus som er bevart fra 1300-tallet og fremover i tid og parken er fantastisk flott. I Skien finner man Ibsen Venstøp også og det er mulig å dra på en kort tur gjennom slusene med Victoria til Lunde og så ta buss ned igjen til Skien sentrum.
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
Ja, tenkte på det. Jeg får veie for og imot Heddal stavkirke.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
Ja, det er en mulighet, selv om jeg syns anbefalingen til nederlenderne var skikkelig fjern.
![]() |
#8 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norgesferie med amerikanere: ruta er lagt! Trenger innspillBergensbanen den ene veien. Fin men lang båttur. Blir kjedelig å ta det begge veier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
Ja, jeg tenker det samme. Men når tror du det er best å ta båten, først, eller etter Flåmbana?
![]() |
#10 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Må det forhåndsbestilles, eller kan man se på værmeldingene og avgjøre det der og da?
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 12-04-16 kl 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Norgesferie med amerikanere: ruta er lagt! Trenger innspillStavkirker kan dere besøke på Folkemuseet også.
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Norgesferie med amerikanere: ruta er lagt! Trenger innspillCruise i Nærøyfjorden, det er fra Gudvangen til Flåm er det ikke? Da passerer man Undredal på veien, vil jeg anta? Kan man se stavkirken fra sjøen mon tro?
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
I wish. Det begynner å bli utsolgt allerede!
Jeg vet.
Nei, amerikanere tror jo at stavkirker er digre bygg med dragehoder, ikke små trekirker.
![]() |
#14 |
Semiaktiv
![]() Sv: Norgesferie med amerikanere: ruta er lagt! Trenger innspillHvor kan man melde seg på denne turen? :vilogsåværemed:
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Norgesferie med amerikanere: ruta er lagt! Trenger innspillLille*My, du må lage din egen dessverre.
Sørlending? Det er jo NORD for Bergen!
![]() |
#17 |
Semiaktiv
Hadde en slik opplevelse da vi dro med oss utlendinger på turistferga til Geiranger. Skodde og lave skyer som hang nedover fjellene på morgenen da vi skulle dra. Stor skuffelse. Etter hvert flere hull i skydekket, og skodda gikk over til usammenhengende dotter, og da vi la til i Geiranger var det skyfri himmel, og det var det resten av dagen. Helt magisk!
![]() |
#19 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Norgesferie med amerikanere: ruta er lagt! Trenger innspillVær, Vestlandet og garanti er tre ord som overhodet ikke har noe i samme setning å gjøre.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
I know, I know. :vestlending by arv: Men det er jo ofte slik at lufta er fuktiere om morgenen, og da er det litt større sjans for dårlig vær. Uansett; nå er det i boks!
![]() |
|
|