Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jungelboken

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-16, 18:56   #1
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jungelboken

Vesla har så lyst å se den, men så i dag at den har 9-års aldersgrense . Noen med barn under 9 som har sett den? Oppleves den som skummel? Hun er ikke kjempesart, men heller ikke kjempetøff. Bør vi vente med å se denne? Hun ble 7 i desember.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 19:16   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jungelboken

Har du sett på trailerne? Jeg regner med at de gir et brukbart inntrykk av hvor skummel den er. (Temmelig skummel i forhold til originalen, ser det ut for, men ikke skrekkelig skummel, vil jeg tro.) Jeg hadde ikke tatt med mine syvåringer, men de er begge på den litt sartere siden.

http://www.filmweb.no/trailere/article1262204.ece
http://www.filmweb.no/trailere/article1242337.ece

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 19:49   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Leste at man inne burde ta med yngre barn på den da den ikke er egnet.

Gammel 18-04-16, 20:04   #4
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Her har den 12 års grense. Jeg ville ikke tatt med en syvåring.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 20:07   #5
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Har du sett på trailerne? Jeg regner med at de gir et brukbart inntrykk av hvor skummel den er. (Temmelig skummel i forhold til originalen, ser det ut for, men ikke skrekkelig skummel, vil jeg tro.) Jeg hadde ikke tatt med mine syvåringer, men de er begge på den litt sartere siden.

http://www.filmweb.no/trailere/article1262204.ece
http://www.filmweb.no/trailere/article1242337.ece

Hadde ikke sett trailerene nei, slo meg ikke at jeg kunne søke opp de. Tror vi skal vente litt med denne ser jeg. Jeg så nok for meg at den var litt mildere.

Gammel 18-04-16, 20:19   #6
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Hørte på anmeldere på radioen si at denne ikke egnet seg for barn under 9 år, og man måtte vurdere hvert enkelt barn da den var skummel.

Gammel 18-04-16, 20:26   #7
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Å, såpass. Vurderte den for 5- åringen, men jeg har ikke sett trailer da. Vet det er 9- årsgrense, men da er den tillatt fra 6 år. Min blir 6 i år og har så lyst. Men må revurdere, skjønner jeg.

Gammel 18-04-16, 20:27   #8
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Min niåring liker action, og blir sjelden redd av film. Her sto riktignok lyden voldsomt høyt på, men han skvatt skikkelig flere ganger.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 20:29   #9
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Ja, skvettingen regner jeg med. Det er greit.

Gammel 18-04-16, 20:54   #10
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Hadde med ungene i går, yngste er 7,5 år. Helt uproblematisk, men hun er ikke noen sart type.

Gammel 18-04-16, 20:56   #11
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Vi så den i helgen med en 9 og 11-åring. De holdt seg en del for ørene og er egentlig ikke spesielt sarte. Det er høy lyd og en del scener man skvetter av, eller veldig fin!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 21:00   #12
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Og så må man jo lese raskt nok til å få med seg mesteparten av teksten da. Det er kanskje ikke superviktig å få med seg alt, men mesteparten. Men dette var en avsporing.

Gammel 18-04-16, 21:00   #13
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snakket med en dame på rundt 60 i dag som hevdet hun ble skremt .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 21:00   #14
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville ikke tatt med noen under aldersgrensen på denne, og jeg er nok på den liberale siden der vanligvis.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 21:02   #15
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Og så må man jo lese raskt nok til å få med seg mesteparten av teksten da. Det er kanskje ikke superviktig å få med seg alt, men mesteparten. Men dette var en avsporing.

Dette er hovedgrunnen til at jeg må vente. Han er ikke lettskremt, så det er forståelsen jeg ønsker han skal ha først.

Gammel 18-04-16, 21:18   #16
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker også at det viktigste argumentet mot, om hun ikke blir lett skremt, er om hun klarer å lese tekst simultant med filmen. Den kommer ikke med norsk dubbing.

Min eldste (8 år) pleier ikke å bli redd filmer, men har jo i det siste vist nye takter ved å bli vettskremt av et dataspill, så jeg er litt usikker. Han leser tekst uten problem og har sett en del tilsvarende filmer med lik aldersgrense, men ikke på kino. Det er jo noe ekstra med mørke lokaler og mye høyere lyd.

Gammel 18-04-16, 22:02   #17
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Denne skal vi også se. Ser flott ut.
Leste en omtale og det stod at den ikke var dubbet til norsk fordi det er en film som ikke er ment for små barn.

Gammel 19-04-16, 07:34   #18
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Ahh, trodde den va dubbet jeg. Der ser dere hvor mye jeg vet om filmen. Hun leser ikke raskt nok til å få med seg alt enda. Men filmen i seg selv er nok litt på grensen så vi avstår fra å se den nå.

Gammel 19-04-16, 08:17   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at jeg skal ta med ungene på denne. Knerten er 8,5 år, så jeg regner med at det går greit.

Ungene mine plages ikke av å bli skremt, men blir mer satt ut hvis det er en veldig dyster stemning. Filmen har jo fått veldig gode kritikker, av en kritikker som egentlig hadde som intensjon å slakte den.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:07.