Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Trillebår - hva ser jeg etter?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-16, 07:50   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trillebår - hva ser jeg etter?

Jeg skal kjøpe trillebår. Jeg tenkte det var så lett som å dra på en trillebårbutikk, kjøpe trillebår (velge størrelse) og dra hjem.

Men nå ser jeg at det er mye mer å ta stilling til.
Eller, jeg skjønner at det er flere ting å ta stilling til, når den ene trillebåra koster 249 kroner og den andre koster 1 749 kroner. Men jeg skjønner jo ikke hva forskjellene er.

Hva kjennetegner en god trillebår? Hva gjør en trillebår dårlig? Hvorfor vil jeg kjøpe en til nesten 2000 kroner hvis det finnes en i samme butikk til 249?

Gammel 26-04-16, 08:08   #2
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trillebår - hva ser jeg etter?

Du vil ha en som er lett å bytte dekk eller hjul på, dersom det punkterer. Hvis det ikke går an, må du nemlig kjøpe ny trillebår.

Gammel 26-04-16, 08:09   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den skal være lett og stabil og godt hjul.
(Vår har et lite belegg av gammel støp og veier et tonn, dvs at den er ubrukelig = at det er Far som bruker den)

Gammel 26-04-16, 08:12   #4
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva skal du trille i trillebåra di? Skal du trille stein, så trenger du en litt robust trillebår. Skal du trille gress/hageavfall en gang i blant så holder det nok lenge med den til 249,-

Gammel 26-04-16, 08:21   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Hva skal du trille i trillebåra di? Skal du trille stein, så trenger du en litt robust trillebår. Skal du trille gress/hageavfall en gang i blant så holder det nok lenge med den til 249,-

I teorien skal den brukes til hageavfall, men den kommer til å stå i en fellesbod, så man kan vel tenke seg at den vil brukes til alt mulig.

Gammel 26-04-16, 08:34   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det morsomme med å kjøpe trillebår er å skru den sammen! Men når vi byfisene sto der på borettslagets dugnad og studerte bruksanvisninga så kom ei dame på ca åttifem og sa "se her, vi gjør sånn og hvis du holder der og vi skrur her....." og vips var den satt sammen.

Kjøpte forresten en til fem-seks hundre til sånn fellesbruk.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 08:36   #7
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Kjøp rosa trillebår, så vet du at den ikke blir brukt til tyngste grovarbeidet.

Gammel 26-04-16, 08:40   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Kjøp rosa trillebår, så vet du at den ikke blir brukt til tyngste grovarbeidet.

Da risikserer jeg at handymennene i feltet ikke vil bruke den, og jeg trenger at de bruker den altså. Men utover det, en strålende plan!

Gammel 26-04-16, 08:44   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Nå har jeg saumfart Trillebårbutikker på nett, sammenlignet priser, sett på omtale, blablabla, også kom jeg på at velforeningen bare har handlekort på Obs Bygg, så da blir det der.

Gammel 26-04-16, 09:01   #10
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sier som de andre, hva skal du bruke den til? De rosa/lilla/plast-bøtte-trillebårene er kule, men har veldig høyt tyngdepunkt=vanskelige å balansere.

Jeg liker selvbygger-trillebårene, feks denne: http://www.bauhaus.no/fiskars-selvby...ll-description

Gammel 26-04-16, 09:21   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemme har vi den fra fiskars som observatøren viser til. Den er god og stabil. På hytta har vi en som sikkert er kjøpt på Biltema. Den gynger når det er fullastet. Innmari irriterende å trille og i tillegg bekymre seg for om hele skiten skal knekke....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.