|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2016
Hvor: Østlandet
![]() |
![]() PlaydateHei, |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: playdateHvis barnet ditt ikke leker med det andre barnet, hvorfor skal hun bli med hjem da? Vil hun det selv?
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: playdateEnig, syns ikke du er paranoid. Når de er så små som 3,5 år er det greit å være med første gangen ja, sånn har vi også gjort det med venner som var med hjem og når vi var med første gangen. Etter de har fylt 4 så har det vært greiere å bare sende dem, men her vi bor er det litt mindre forhold, og "alle kjenner alle". |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: playdateMinstemann hos oss har hatt et ønske om at jeg blir med de første gangene han har besøkt venner i barnehagen han ikke har vært hos før. Tror vel egentlig ikke vi begynte noe særlig med besøk før han var 4 år.
![]() |
#5 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: playdateNei, det er akkurat det jeg også stusser på! De Gjør jo ikke det..: -p |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: playdateHelt greit å bli med første gangen de skal på besøk til andre ja. Særlig når de er så små som hun er. Det hadde jeg også gjort, hvis jeg ikke kjente foreldrene.
![]() |
#7 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: playdate
Dette er også en plass hvor stortsett "alle kjenner alle" , utenom oss som er forholdsvis nyinnflyttede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Aktiv
![]() |
Takk, ja jeg kommer til å bli med inntil jeg føler meg trygg på dem tenker jeg Og om de synes det gjør noe at jeg er der så får de enten slutte å invitere, eller ha gutten sin her - om barna fortsatt vil leke sammen da☺ |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Fortell om situasjonen i barnehagen, de vil kanskje gi deg gode råd, de som kjenner barn og foreldre.
![]() |
#10 |
Aktiv
![]() |
Hun blir 4 nå til sommeren, veldig selvstendig og utadvendt, og er alene hos venner uten problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: PlaydateJeg har ikke blitt med når min ebarn har begynt å vær emed folk hjem. Men de har blitt spurt på en litt annen måte enn du beskriver her, og barnehagen forteller at det er barn de har lekt mye med.
![]() |
#12 |
Aktiv
![]() |
Har spurt bhg. om de leker sammen, og det avkrefter de at de Gjør. Datteren min sier selv at han ikke vil - hun er jo bare 3. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tidsklemma
|
Jeg er fortsatt med yngste hos oss som nå er 5,5. Kanskje spesielt i bursdagsselskaper og steder med mange folk hvor han føler seg usikker.
![]() |
#14 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: PlaydateEg har 2012-barn sjølv og er midt oppi den bli med hjem-greia. Her er det heilt normalt at foreldre blir med inn og drikker kaffe og prater saman når ungane leiker.
![]() |
![]() |
#15 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Playdate
Ja? For jeg ville heller ikke reagert på at foreldrene ble med. Bare hyggelig det! Men moren hans kommenterte det i dag igjen da mannen min leverte i bhg. Hun har aldri så mye som hilst på han heller, men han følte hun ville kommentere at det at jeg ble med var vel greit "denne første gangen". Litt rart synes vi da: -p |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Aktiv
![]() |
Takk for råd! Datteren vår er veldig trygg, jeg som er skeptisk😉 Men man hører jo så mye rart, og jeg ser ikke noen grunn til at to barn som i utgangspunktet ikke leker sammen i bhg skal pushes til playdate. (Nå har jo moren hans pisket opp stemningen så nå vil de jo). Og når moren ikke virker noe vennlig så blir vi litt usikre på motivet. Kan jo for alle del Være at det ikke er noe galt, men synes det Bør Være forståelig at man vil Være med. Fremmede er det de er, og datteren min synes ikke det Gjør noe om jeg er med så ser ikke problemet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: PlaydateVi er litt der nå, men fra andre siden. Fire-snart-femåringen har vært med to av venninnene hjem ganske ofte fra de var rundt 3,5-4, men der kjente vi foreldrene litt og de lekte sammen konstant i barnehagen, så det har aldri vært noe problem. Vi har heller aldri blitt med henne til noen av dem, eller foreldrene til oss. Det blir ofte en kaffe ved henting, men ikke sånn at de er der hele tiden. Nå vil hun gjerne ha med noen andre i barnehagen hjem, noe vi egentlig vil oppmuntre til siden hun er litt "låst" til to venninner, men her kjenner vi ikke foreldrene eller barna fra før, og er litt usikre på hvordan vi går frem. Tenker at det da er naturlig å invitere dem med foreldre i første omgang, særlig den ene som er 2012-barn (vår er 2011). Jeg ville blitt med og sett hvordan det gikk, så merker dere fort om noe er litt rart eller om ungene leker fint sammen.
![]() |
#18 |
Tidsklemma
|
Jeg ser den.
![]() |
#19 |
Aktiv
![]() |