![]() |
#1 |
Erfaren nok
|
![]() Jeg ønsker tips: cøliaki og barnJeg fikk idag tlf fra fastelgen min, om at Snuppa på 9,5 år har cøliaki. Hun var der i går (snakk om kjapp respons) og tok blodprøver, mest fordi vi bare ville utelukke at hun var allergisk mot melk, som var min mistanke. Men så var det ganske så tydelige utslag på cøliaki, og vi er henvist videre til sykehuset.
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Jeg ønsker tips; cøliaki og barnMega, Obs og Coop Extra har godt utvalg av glutenfritt syns jeg. Jeg har ihvertfall ingen problemer med å få tak i det jeg trenger når jeg er på besøk i Norge.
![]() |
#4 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Jeg ønsker tips; cøliaki og barnBlir sikkert litt å sette seg inn i, men dette klarer dere!
![]() |
#5 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Jeg ønsker tips; cøliaki og barnOi. Kan det forklare knærene hennes?
![]() |
#6 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Jeg ønsker tips; cøliaki og barnDet finnes også kaker glutenakkegikere kan spise. Tenk nøttebunner og marengskaker.
![]() |
#7 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Jeg ønsker tips; cøliaki og barnDet første jeg tenker på er også dette med smertene hun har slitt med - det kan godt være en forklaring på det hele, dette - tenker jeg.
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg ønsker tips; cøliaki og barnSemper har en klubb hvor det er mulig å bestille en gratis startpakke med produkter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Jeg ønsker tips; cøliaki og barn
Supert! Takk
Jeg vet ikke om det kan forklare noe av smertene. Får høre på barneklinikken. Sist vi var der fant de jo ut at knærne var betent.
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Jeg ønsker tips; cøliaki og barn(Mannen min har vært snusfri en måned nå!
![]() |
#14 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Jeg ønsker tips; cøliaki og barnNå er det jo mange glutenfrie melblandinger å få kjøpt i norske butikker, ikke like bra her i UK faktisk, men hvis du skulle føle behov for å lage din egen blanding kan jeg anbefale denne siden.
![]() |
#15 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Jeg ønsker tips; cøliaki og barnPass på at dere får tatt gastroskopi før dere legger om kostholdet! Jeg fikk beskjed om at jeg hadde cøliaki for tre år siden på bakgrunn av blodprøve, gastroskopien viste at det var fullstendig feil.
![]() |
#16 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg ønsker tips; cøliaki og barnDenne ostekaka har jeg fått mye skryt for (kanskje mest fordi jeg vanligvis mislykkes med kaker |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Erfaren nok
|
Fastlegen min sa at de sjelden gjorde det på barn..? Men skal ta det med meg når vi kommer på sykehuset.
![]() |
#18 |
Erfaren nok
|
![]() |
#19 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg ønsker tips; cøliaki og barnHer har vi handlet glutenfritt brød http://www.mikalsenbakeri.no/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren nok
|
Det bakeriet har jeg hørt om! Jeg vet jo at det er masse muligheter, må bare vite om de. Jeg vet også at litt mindre gluten er bra for min mage og mine tarmer
![]() |
Emneord |
barnecøliaki, cøliaki, glutenfritt |
|
|