|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Hvor mye plass bør en idrett få ta?Jeg er lagleder for et fotballag med jenter på 11-12 år. Jeg ble kontaktet av en mamma i klassen til snuppa og spurt om det passet med fotballen at de arrangerte bursdag på en gitt dato. Dette passet skikkelig dårlig. Den datoen har laget en kamp og siden det er midt i alle sommeravslutninger, så er laget tynt bemannet i utgangspunktet. Det er 4 av 11 jenter i klassen som spiller fotball, så moren takket for beskjed og skulle finne en annen dag.
![]() |
![]() |
#2 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Vel, fotball er ganske nytt for oss. Datteren min har vært med siste året. Det er trening 4 dager i uka pluss kamp. Helt ærlig synes jeg det er altfor mye men så lenge de synes det er gøy - flott!
![]() |
#3 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Min eldste setter kamper langt foran bursdager. Trenerne har også gått ut og sagt at kamper bør/skal prioriteres. Min prioriterer som regel treninger foran bursdager også.
![]() |
![]() |
#4 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Vi har 03-jente, og i år har hun fått invitasjon til 3 bursdager som har blitt endret pga sånne ting. Den ene jenta fikk aldri feiret bursdagen sin med hele klassen, vi hørte i alle ikke mer etter at det andre forsøket på å finne dato skar seg. Og bare forrige helg ble det avviklet en bursdag med 5 gjester, av 24 inviterte. Fordi idretten går først.
![]() |
#5 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Det er sånn det er å drive med lagidrett, syns jeg. Du var ikke kjip i min bok.
![]() |
#6 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Så lenge man blir spurt, så syns jeg jo at man må si det som det er. Her er bursdag prioritert før trening, det syns treneren er helt greit. Her syns treneren at det er helt greit at guttene prioriterer kino foran trening.(bygdekino en gang i mnd, faller alltid på en av treningsdagene)
![]() |
#7 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Siden hun spurte deg synes jeg ikke du var kjip som svarte ærlig. Personlig hadde jeg ikke engang tenkt tanken på å ta hensyn til fotballkamper ved fastsetting av bursdagsfestdato, spesielt når flertallet ikke spiller.
![]() |
#8 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Når hun spør synes jeg det er greit med beskjed om at det ikke passer for mange.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Helt greit å være ærlig siden hun spurte deg.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Kamp og trening kan ikke sammenlignes synes jeg. Er man ikke flere spillere enn man trenger for å gjennomføre så synes jeg det er helt ok at det trumfer bursdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Helt ærlig: som mamma til en av de få som ikke spiller fotball: jeg syns det er skikkelig dritt alle må ta hensyn til fotball. Selv vi, som ikke er involvert, må legge våre bursdager og sammenkomster utenom fotballen, ellers kommer ingen. Fotballen styrer hele klassens feiringer, avslutninger og sammenkomster på en helt annen måte enn andre fritidsaktiviteter.
![]() |
#12 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Vi er egentlig heldige, enn så lenge er alle gutta på laget bosatt på samme område, går på samme skoler og blir derfor bedt i samme bursdager. Siden det er mer enn nok spillere kan vi nok prioritere en og annen bursdag foran kamp. På en annen idrett sønnen min er med på er de så få at de må trekke laget om en har fravær. Da stiller vi selvsagt på kampene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Når man driver med lagsport så kan man ikke bare møte opp om det tilfeldigvis passer sånn. Det ødelegger for så mange. Jeg har stor forståelse for at man er litt strenge på dette. I hvertfall om man er litt få og risikerer at det ikke blir noe av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?
På juniors lag er det med noen gutter som faller litt ut i sosiale sammenhenger. Om kamper blir avlyst i siste liten så blir det veldig kjipt da dette er noe de ser frem til i lang tid ( ikke så ofte kamp). Det er jo ikke det at det er så viktig for idrettens del, men for alle de som gleder seg og har satt av tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Jepp.
![]() |
#16 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Det Tallulah sa!
![]() |
#17 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Akkurat det samme argumentet kan jo brukes den andre veien. For barn som er utenfor sosialt og som skal arrangere bursdag. Særlig i de tilfellene der laget opplever samhold barn som ikke er på laget havner utenfor. Da er det ekstra kjedelig om bursdagen avlyses for lagidrett man ikke er med på. Og alle barn ønsker ikke være med på lagidrett.
![]() |
#18 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Jeg er med Tallulah. Og gudene skal vite at akkurat de kommende to ukene er mer enn fulle nok av greier – må det spilles kamper akkurat da?
![]() |
#19 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Snuppa er 11 og spiller fotball, og 98% av jentene på trinnet er med på lager. Når de spiller kamper er de delt opp i 2 lag. Vi har 2 treninger i uka og 1 kamp.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Det er litt vanskelig synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|