Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hjelp! Terrassen ble klissete etter beising!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-16, 10:59   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp! Terrassen ble klissete etter beising!

Vi beiset terrassen med Jotun Trebitt Shimmergrå for noen år siden. Ett strøk. Det var totalt nedslitt i år, så vi kjørte på med samme type beis. Siden vi syntes det dekket utrolig dårlig fargemessig, så ble det til at begge terrassene fikk to strøk. Det dekket ikke stort bedre, man kunne fremdeles se skraper og stygge merker gjennom lasuren, så noe av terrassen fikk faktisk hele tre strøk. Da var antakelig treverket mettet, ikke vet jeg, for selv om det var et tynt strøk, så ble denne delen helt utrolig klissete. Føttene henger fast når vi går der, og det er bare ekkelt.

Hva gjorde vi feil, og hva gjør vi?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-16, 11:01   #2
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Terrassen ble klissete etter beising!

Var det for varmt når dere la den på? Det opplevde vi en gang for mange år siden. Husker dog ikke hva vi gjorde for å fikse det... må google litt...

får frem at flere har opplevd dette etter å ha beiset i sol eller for varmt vær, samt ikke tørket av overflødig beis. Men ser flere sier det går seg til etter ca 3 uker.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-16, 11:12   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Var det for varmt når dere la den på? Det opplevde vi en gang for mange år siden. Husker dog ikke hva vi gjorde for å fikse det... må google litt...

får frem at flere har opplevd dette etter å ha beiset i sol eller for varmt vær, samt ikke tørket av overflødig beis. Men ser flere sier det går seg til etter ca 3 uker.

Nei, tvert i mot har det vært relativt kjølig her i det siste.

Gammel 18-06-16, 11:17   #4
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Man bør vel legge maks 2 strøk, vått i vått? :vet ikke:

Stikke innom fargehandelen og spørre om råd?

Og så tror jeg ikke du får en terrassebeis til å dekke alt av flekker og skrammer. Det er jo en lys beis.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-16, 11:21   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Man bør vel legge maks 2 strøk, vått i vått? :vet ikke:

Stikke innom fargehandelen og spørre om råd?

Og så tror jeg ikke du får en terrassebeis til å dekke alt av flekker og skrammer. Det er jo en lys beis.

Det siste der tror jeg du har rett i. Mannen min (som beiset) poengterte at beisen er en lasur, det står til og med på boksen. Men terrassen ser ikke akkurat ny ut etter beisingen, noe jeg hadde trodd...

Gammel 18-06-16, 11:33   #6
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk beskjed om at det kun skal være et strøk? Og at poenget er at man tar på nytt hvert år, evt annenhvert.
Og at greia er at alt må fjernes fra år til år før man tar på ellers vil det flasse der fargen sitter igjen?
Huffameg, hvis det er en sånn omstendelig prosess så går jeg tilbake til blank olje altså.

Så jeg kjøpte sånn rens og skrubbet ivei. Og fy flate som det etset. Orker ikke å holde på med dette hvert år altså.

Gammel 18-06-16, 14:28   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Alt må fjernes? Vi har alltid beiset og aldri fjernet noe før.

Gammel 18-06-16, 15:13   #8
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tok to strøk på min terrasse for to uker siden, førstegangsbehandling av en 6-år gammel terrasse. Det var klissete det første døgnet, men så ble det helt fint. Vasker med terrasserens neste år og legger et strøk da.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-16, 22:42   #9
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Har du tilgang på høytrykkspyler ned terassevasker?
Den reddet mitt uhell med å kvelle bøtta med beis på terrassen .

Gammel 19-06-16, 00:13   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Har du tilgang på høytrykkspyler ned terassevasker?
Den reddet mitt uhell med å kvelle bøtta med beis på terrassen .

Nja, jo, hvordan det? Ikke akkurat i dag, men. Men hva skal jeg evt bruke den til, og hvordan?

Jeg føler forresten at terrassen er noe mindre klissete i løpet av kvelden. Men det kan muligens ha noe med alkoholinntaket mitt å gjøre.. De som var sammen med meg på terrassen syntes nemlig den var nokså klissete.

Gammel 19-06-16, 00:16   #11
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Når du da utpå dagen i morgen kjenner at den fortsatt er klissete antar jeg at det var meningen å antyde at du skulle bruke terassevaskeren til å.... vaske terassen

Gammel 19-06-16, 00:18   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Når du da utpå dagen i morgen kjenner at den fortsatt er klissete antar jeg at det var meningen å antyde at du skulle bruke terassevaskeren til å.... vaske terassen

Hihi, ja, jeg lurte jo på det, men kan det ha noe for seg å spyle terrassen tre dager etter at den ble beiset?

Gammel 19-06-16, 00:27   #13
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så kjedelig...
Viktig å tørke av beisen før det tørker. Det skal ikke ligge noe oppå treverket, da kan det bli klissete /flasse av senere.
Håper det ordner seg greit

Gammel 19-06-16, 00:28   #14
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Gammel 27-06-16, 12:08   #15
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hvordan går det? Håper den ikke fortsatt er klissete?
Jeg fikk endelig beiset vår platting på lørdag og den var litt klissete sent på kvelden men morgenen etter var den helt fin. Har blitt så lekker.
Nå har det akkurat regnet hjemme så da får jeg nok ikke beiset neste nivå i kveld.

Gammel 27-06-16, 12:40   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Fremdeles klissete. Og vi rekker ikke å gjøre noe med det før ferien.

Gammel 27-06-16, 13:30   #17
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Kan det være en ide å vaske med terrasserens, når muligheten byr seg?

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 15:20   #18
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi tok på for mye beis (men mindre enn dere) og endte opp med å måtte leie gulvsliper og pusse ned hele terrasen. Bittert og tidkrevende men nå har vi lært. Et tynt strøk oljebeis av god kvalitet annethvert år. Det ble fint til slutt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 19:34   #19
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

La det tørke ordentlig!

Gammel 27-06-16, 21:36   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

La det tørke ordentlig!

Det har tørket et par uker nå...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:58.