|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Protonterapeut
|
![]() Kunsten å lage vellykket satireNRK Satiriks har lagt ut denne snutten (via Facebook);
![]() |
#2 |
Audacious
|
![]() Sv: Kunsten å lage vellykket satireJeg synes at den er morsom den dagen etniske norske kvinner enten 1) slutter å legge igjen tusenvis av kroner for intimhårfjerning i skjønnhetssalonger, eller 2) begynner å gå nakne på gata.
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Kunsten å lage vellykket satireJeg vet ikke helt om jeg klarer å sette fingeren på, eller formulere, hva det er som får meg til reagere, men jeg det er noe i samme gaten, Acsa.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kunsten å lage vellykket satireJeg synes heller ikke den var morsom.
![]() |
![]() |
#5 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Kunsten å lage vellykket satireI forbindelse med Mohammed-karikaturane, var det ein smart person som uttalte noko i retning av at satire skal sparke oppover, mot maktstrukturar, for å vere god satire og at det lett blir uthenging eller mobbing, dersom satiren sparker nedover, mot minoritetane. Og eg tenker at det er på dette punktet denne "satiren" bommer. Dei sparker i feil retning og harselererer med den svakaste parten i saken.
![]() |
![]() |
#7 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Kunsten å lage vellykket satire
Det stemmer veldig ofte. Når eg reagerer på satire som ikkje treff, er det ofte det at satiren rammer den svake parten. Eg irriterer meg riktignok over at eg ikkje hugser kven som skal ha æra for sitatet.
![]() |
![]() |
|
|