|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Får ikke barna våre noe alle barn bør ha?Vi har fire barn, et hus fra femti-tallet og mor er evig student. Altså er økonomien ikke på topp og pengene flyr fort til huset. Det vil si at vi drar på norgesferier som campingplasser, Hunderfossen o.l noen dager hver sommer. Vi er aldri i syden eller andre land. Vi tilbringer mye tid hjemme om sommeren, det blir fort mye oppussing, men også turer på stranda, mye grilling, bålpanne og andre aktiviteter. Vi er ikke de som tar ungene med i telt heller, vi hadde nok tent på teltet i et forsøk på å lage bål. Sist redigert av Einhyrningur : 06-03-18 kl 15:50. Årsak: rettet fullt av skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Får ikke barna våre noe alle barn bør ha?Lurer på hva slags svar du forventer å få på dette.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 06-03-18 kl 15:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Får ikke barna våre noe alle barn bør ha?Er ungene glade, er foreldrene glade? Trygge barn som får mat, klær og hjelp til det de trenger hjelp til trenger ikke sydenturer.
![]() |
#5 |
Ad astra
|
![]() Sv: Får ikke barna våre noe alle barn bør ha?Hva er egentlig barndomsopplevelser da? Min barndom bestod av telt, fisketurer, campingplasser og enkelte år - en handletur til nabolandet.
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Får ikke barna våre noe alle barn bør ha?Nei, de har det helt fint med det de har. Det har mine også. Jeg synes det saliggjørende nå til dags er lange fotturer i fjellet, helst fra hytte til hytte, med obligatoriske bilder fra bading i fjellvann. Det kommer mine aldri til å få sammen med meg.
![]() |
![]() |
#7 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Får ikke barna våre noe alle barn bør ha?Ehhhhh, sånn det ser ut vil jeg aldri ta med unga på sydenferie.
![]() |
![]() |
#8 |
Be happy!
![]() Sv: Får ikke barna våre noe alle barn bør ha?Nå skal det sies at oppussing som gjøres er av typen "MÅ" gjøres, som å isolere huset o.l. Så det er ikke det at vi prioriterer ny farge på stua framfor ferier, men vi måtte f.eks. bytte sikringsskap, isolere vegger etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Semiaktiv
![]() Sv: Får ikke barna våre noe alle barn bør ha?
Sikker på at du ikke bare har festet deg ved noen få som gjør dette, og snakker høyt om det, også oppfatter du det som at det gjelder alle? I motsatt fall lurer jeg litt på hvor du jobber ... Jeg må innrømme at jeg får litt sånn "er det synd på mine unger som ikke får pakkekalender?" -vibber av denne tråden, og lurer litt på hvor du vil. Er spørsmålet ditt retorisk?
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Får ikke barna våre noe alle barn bør ha?Jeg tenker at de fleste unger med noenlunde oppegående foreldre får noen ting, men ikke alt.
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Får ikke barna våre noe alle barn bør ha?Vi har stort sett dratt med ungen på ferieturer som vi voksne har ønsket oss (storbyturer med mye museum og teater og voksenrestauranter og slikt). Han ville sikkert vært hjertelig fornøyd med hjemmeferie og besøk hos venner og familie i stedet.
![]() |
#12 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Får ikke barna våre noe alle barn bør ha?Du vet at "alle andre" ikke har alt det der, selv om det ofte virker sånn? Jeg kjenner meg likevel litt igjen. Ene barnet kommer hjem og spør håpefullt om vi har Tesla, for det har mange av de i klassen. Men det har vi altså ikke. Vi reiser noen ganger til syden, men det koster - så det skjer ikke ofte. Vi er heldige og får lov til å låne hytte på fjellet innimellom, og så har vi familie som vi kan/må besøke. Også reiser vi på snylteferie med telt i bagasjerommet. Det viktigste er jo at vi er sammen og hygger oss med bok eller opplevelser, bålpanne eller en tur i sandkassa.
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Får ikke barna våre noe alle barn bør ha?Det kan være ganske ukult å være eneste i ett miljø som ikke ligger i samme økonomiske liga som de andre. Enkelte er også flinke til å snakke høyt om hva man «fortjener», både for seg selv og ungene og snakker som om det nærmest er synd på ungene om de ikke får dyre ferier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Be happy!
Hvor jeg vil? Jeg vil vite om min dårlige samvittighet overfor ungenes sommerferie er berettiget. Jeg lurer på om det faktisk er slik at alle "må" til syden hvert år ellers så er man skikkelig kjipe foreldre. For det er sånn det føles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Semiaktiv
Basert på ferietrådene her på FP?
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Får ikke barna våre noe alle barn bør ha?De det ER synd på, er de som har foreldre som ikke makter å lage hyggelige opplevelser sammen med ungene, om det nå er på telttur eller i hagen eller i Syden eller på kino eller foran TV-en eller med brettspillet eller foran Playstation-en eller hva det er.
![]() |
#18 |
Be happy!
Det er vel kanskje dette jeg kjenner på. Vi liker campingferiene våre, men når alle snakker om hva de har gjort i ferien og jeg da sier vi har vært på camping i nærområdet så føler jeg litt på at det rett og slett ikke er bra nok. "Ja, dere skal kanskje dra på en tur til høsten, da eller?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Be happy!
Jeg vet ikke hvor du får FP fra, men jeg snakker om blant annet jobben min, ja, og folk jeg tilbringer tid med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det kan du si, men det er ikke bare enkelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|