Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Pus er død ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-07, 10:45   #1
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Pus er død ...

Atter en gang har vi opplevd å miste en pus ved påkjørsel. Tidlig i morges kom ei fortvila, ung jente og fortalte at hun hadde kjørt på en katt som hadde hoppet ut i veibanen. Hun lurte på om det var vår, og etter en rask titt i en kurv hun hadde lagt katten i, så var konklusjonen klar; joda, det var vår pus.

Dette er den tredje katten vi mister på denne måten. Vi hadde først to orientalerbrødre som egentlig var innekatter og hadde tilbragt hele livene sine i en bitteliten leilighet i Oslo sentrum. Da de kom hit klarte vi ikke å holde de inne. Vi bor landlig til, og har stor skog på den ene siden av huset, og en 50-sone vei på den andre. På andre siden av veien er det en stor åker, og kattene tiltrekkes enormt av den.
Da de to orientalerne flyttet hit ble de helt desperate etter å få komme ut, og etter en tid ga vi etter for "presset". De elsket å være ute, og åkeren var ytterst forlokkende. De ble påkjørt med to måneders mellomrom ca ett års tid etter at de kom hit. Helt grusomt....
Vi bestemte oss for å ikke skaffe flere katter. Det var veldig trist, for jeg elsker katter, og hadde gledet meg så vanvittig til huset her skulle bli ferdig så jeg kunne få katt igjen. Før vi fikk de to orientalerne hadde jeg vært katteløs i mange år fordi vi leide leilighet i påvente av å finne egnet tomt slik at vi kunne bygge hus.

Avgjørelsen om å ikke få flere katter var tung, og etter et halvt år klarte vi bare ikke å la være. Vi hentet en fin, sort liten hunnkatt i september 2005, og håpet hun ville holde seg vekk fra veien. Jeg trodde hun ikke var så mye nede ved veikanten, men mannen har sett henne der nede ofte når han drar på jobb på morgenen. Nå er hun altså død, hun også.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 10:57   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pus er død....

Huff, så trist.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 11:03   #3
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pus er død....

Uff, det er alltid like fælt og vondt å miste et kjæledyr.

Gammel 12-07-07, 11:49   #4
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pus er død ...

Så trist. Det er alltid trist å miste et dyr.

Gammel 12-07-07, 12:24   #5
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Kjempetrist!

Gammel 12-07-07, 12:27   #6
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 12:29   #7
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Veldig trist.
Men jeg syntes det var flott av jenta å fortelle - det er uansett bedre å vite hva som har skjedd!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 12:36   #8
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Veldig trist.
Men jeg syntes det var flott av jenta å fortelle - det er uansett bedre å vite hva som har skjedd!

Ja, det er godt gjort. Hun var helt fra seg, stakkars. Når det skjedde med de to andre var det ingens som kom og sa i fra.
Jeg berømmet henne veldig, og sa at hun ikke måtte være lei seg. Heldigvis skjedde det fort, og katten døde med en gang. Det hadde vært mye verre om hun (katten) hadde blitt skadet, og at vi måtte ha dratt det ut med avliving hos dyrlegen.

Gammel 12-07-07, 13:31   #9
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Huff, det er fælt når kjæledyr dør.

Men kjempefint at jenta som kjørte på katten kom med den da. Det er det ikke mange som gjør.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 13:48   #10
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Huff så trist!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 18:09   #11
Frantzen
Passiv

Standard

Åååå, så trist Har selv mistet katter og vet hvordan det er, blir så utrolig glad i dem!
Tør vel ikke skaffe deg katt igjen nå, da...

*trøsteklem*

Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 18:13   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å så mange tårer jeg har grått over katter opp gjennom årene, man blir så glad i dem!

Det var leit å høre om pusen din!

Gammel 12-07-07, 19:30   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff, så trist!

Gammel 12-07-07, 19:44   #14
Albertine
Passiv

Standard

Det er alltid trist når et lite puseliv avsluttes, og særlig når det skjer så brutalt. Jeg mistet min for et år siden og jeg savner henne fortsatt.

Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 22:52   #15
Left
Passiv

Standard

Man blir jo nesten like glad i dem som i familien sin, så det er grusomt når noe skjer med dem på den ene eller andre måten. Trøsten får være at hun antakelig ikke merket noe før det var helt slutt.
Og fint at jenta kom og sa ifra, for det hadde vært ille og ikke visst hva som hadde skjedd med henne - at hun bare hadde blitt borte!

Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 23:08   #16
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Huff, det er så trist å miste små dyrevenner. De stakkars kattene lever farlig. Fint at jenta som kjørte på pusen fikk sagt i fra, så fikk dere i hvert fall svar på hva som skjedde med Pus.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 07:20   #17
Fruktflua
Sperret

Standard

Takk for medfølelsen.

Det er helt merkelig at hun er vekk. Samtidig er jeg veldig glad for at jeg, for ca 2 mnd siden, var på dyrebeskyttelsen og hentet meg en helt lik katt (hannkatt). Han er veldig fin, og det hadde vært tomt uten han her. Men nå har frykten for at også han skal lide samme skjebne trådt til for fullt, og jeg har ikke lyst til å slippe ham ut. I skrivende stund skraper han på verandadøren som en desperado, så jeg tror jeg må la frykt være frykt, slik at katt får være katt.

Gammel 13-07-07, 14:18   #18
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Det er bare kjempetrist å miste kjæledyr

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 15:33   #19
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Uff, vondt å miste et dyr man er glad i ! De er jo så absolutt familiemedlemmer.

Vi har hatt samme pusen i 11 år og på 3 forskjellige steder, jammen heldige der.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 21:42   #20
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så trist.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.