|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Hvor er du fra, da?Hvor er man egentlig fra. Hvor lenge må man bo et sted før man kan si at man er fra stedet? Eller er det hvor man er født, som gjelder? Hvis man bor et sted fra man er født til man er 4 år, er man da fra det stedet uavhengig av hvor mange år man bor på det neste, og kanskje endelige, stedet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Hm. Vanskelig å gi noe entydig svar. Jeg vil si at man er fra det stedet som en festet røttene sine og utviklet dem. Jeg bodde ett sted frem til jeg var ca tre, men sier aldri at jeg er derfra. Nå bor jeg på et sted lenger unna der jeg vokste opp, så jeg er ikke herfra heller.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Man er vel fra det stedet man har vokst opp - uansett hvor mye lengre man har bodd et annet sted seinere. Jeg tenker nok mest på der man har gått på skole osv, ikke nødvendigvis der man er født. Men egentlig har det nok mest med hvor man selv føler at man har mest tilhørighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ræv med ører
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Hvis man er utlending så spiller det ikke noen rolle hvor lenge man har bodd et sted. Utlending er man for alltid.
![]() |
#6 |
ræv med ører
![]() Sv: Hvor er du fra, da?
Det er sant, enda bra jeg er liten og lys.
![]() |
#7 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Jeg svarer at nå har jeg slått meg til ro her, men er opprinnelig fra der..
![]() |
#8 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Jeg sier at jeg kommer fra Nes på Romerike, men bor på Gjøvik. Bodde mine to første leveår på Alnabru, men føler ikke at jeg har noen tilhørighet der akkurat.
![]() |
#9 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Jeg er født i Akershus, oppvokst i Oslo, og har bodd de siste åtte årene i Østfold. Jeg sier at jeg kommer fra Oslo, men i visse tilfeller sier jeg at jeg er i fra Øsfold. Jeg vet ikke helt hva som skulle være forskjellen på "kommer fra" og "er fra" selv.
![]() |
#11 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Jeg er født i Oslo, jeg er oppvokst og har gått på skole i Stavanger, jeg har studert i Oslo og bor nå i Akershus. Totalt har jeg bodd lengre på Østlandet enn jeg bodde i Stavanger, men jeg sier fremdeles at jeg er fra Stavanger. Det er muligens dialekt og hvor man har gått på skole som styrer mye der?
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Jeg synes det spørsmålet er vanskelig å svare på... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Jeg kommer fra der jeg er oppvokst¨, men bor i Tromsø. Det er mitt svar når noen spør, og det kommer jeg nok alltid til å svare, med unnatak at det ikke er sikkert at jeg kommer til å bo i Tromsø resten av mitt liv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Javel
|
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Jeg har det også enkelt slik, jeg bor ikke så langt fra mitt barndomshjem. Bodd en 8 år i "byen", men er nå tilbake til der jeg er fra.
![]() |
#16 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Jeg sier at jeg er fra finnmark, enda vi flyttet der fra når jeg var 4 år. Men alle besteforeldrene mine bodder der[bare farmor som lever nå],storebroren min med fam, og masse tanter og onkler bor der.
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 11-07-07 kl 22:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Jeg har valgt meg et sted som jeg svarer jeg. Og det er det stedet jeg har bodd kortest tid, kun fire år. Jeg synes spørsmålet er utrolig vanskelig å svare på, men svarer altså det stedet hvor jeg var russ. Ikke at det var en spesielt begivenhetsrik periode. Men noe må man jo svare. Og siden foreldrene mine bor der, så bruker jeg det stedet som opprinnelsessted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
superbruker
|
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Hvor er jeg fra? Et vanskelig spørsmål å svare på. Jeg har aldri bodd så lenge på et sted. Nå slår jeg alle rekorder med å på bo på et og samme sted så lenge som 9 år! Jeg har flyttet en del som barn, pleier svaret å bli.
![]() |
#19 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Fra Prøysenland.
![]() |
![]() |
|
|