Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor er du fra, da?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-07, 15:06   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor er du fra, da?

Hvor er man egentlig fra. Hvor lenge må man bo et sted før man kan si at man er fra stedet? Eller er det hvor man er født, som gjelder? Hvis man bor et sted fra man er født til man er 4 år, er man da fra det stedet uavhengig av hvor mange år man bor på det neste, og kanskje endelige, stedet?

Hva tykks?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 15:10   #2
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er du fra, da?

Hm. Vanskelig å gi noe entydig svar. Jeg vil si at man er fra det stedet som en festet røttene sine og utviklet dem. Jeg bodde ett sted frem til jeg var ca tre, men sier aldri at jeg er derfra. Nå bor jeg på et sted lenger unna der jeg vokste opp, så jeg er ikke herfra heller.

Gammel 11-07-07, 15:14   #3
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Man er vel fra det stedet man har vokst opp - uansett hvor mye lengre man har bodd et annet sted seinere. Jeg tenker nok mest på der man har gått på skole osv, ikke nødvendigvis der man er født. Men egentlig har det nok mest med hvor man selv føler at man har mest tilhørighet.

Jeg bodde ett sted til jeg var ferdig med videregående. Jeg kommer nok alltid til å være derfra, selv om det er 20 år siden jeg bodde der.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 15:21   #4
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Hvis man er utlending så spiller det ikke noen rolle hvor lenge man har bodd et sted. Utlending er man for alltid.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 15:31   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hvis man er utlending så spiller det ikke noen rolle hvor lenge man har bodd et sted. Utlending er man for alltid.

Man behøver faktisk ikke å ha bodd i utlandet engang, bare man er mørk og skummel.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 15:36   #6
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Man behøver faktisk ikke å ha bodd i utlandet engang, bare man er mørk og skummel.

Det er sant, enda bra jeg er liten og lys.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 16:36   #7
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg svarer at nå har jeg slått meg til ro her, men er opprinnelig fra der..

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 16:45   #8
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg sier at jeg kommer fra Nes på Romerike, men bor på Gjøvik. Bodde mine to første leveår på Alnabru, men føler ikke at jeg har noen tilhørighet der akkurat.

Gammel 11-07-07, 19:32   #9
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er født i Akershus, oppvokst i Oslo, og har bodd de siste åtte årene i Østfold. Jeg sier at jeg kommer fra Oslo, men i visse tilfeller sier jeg at jeg er i fra Øsfold. Jeg vet ikke helt hva som skulle være forskjellen på "kommer fra" og "er fra" selv.

Gammel 11-07-07, 19:58   #10
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tja. Jeg er født i Finnmark, har bodd i Frankrike, Troms, Møre og Romsdal, Hordaland og de siste ti årene har jeg bodd i Oslo/Akershus. Aner ikke hvor jeg er fra.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 20:01   #11
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er født i Oslo, jeg er oppvokst og har gått på skole i Stavanger, jeg har studert i Oslo og bor nå i Akershus. Totalt har jeg bodd lengre på Østlandet enn jeg bodde i Stavanger, men jeg sier fremdeles at jeg er fra Stavanger. Det er muligens dialekt og hvor man har gått på skole som styrer mye der?

Gammel 11-07-07, 20:04   #12
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har det ganske enkelt jeg... Født, oppvokst og bor i Oslo.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 20:09   #13
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det spørsmålet er vanskelig å svare på...

Jeg er født på Elverum, bodde i Drøbakk første året mitt. Så et par år i Løten. Tilbake til Drøbakk noen år. Så 1.-6. klasse på Løten, 7.-9. klasse forskjellige steder i Afrika, gymnas i Telemark, studier i Bergen og nå har vi bodd i Oslo i 10 år. Broren min bor også her, mamma og pappa har hus her (men bor i USA). Så hvor kommer jeg fra?

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 20:14   #14
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg kommer fra der jeg er oppvokst¨, men bor i Tromsø. Det er mitt svar når noen spør, og det kommer jeg nok alltid til å svare, med unnatak at det ikke er sikkert at jeg kommer til å bo i Tromsø resten av mitt liv.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 20:19   #15
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har det også enkelt slik, jeg bor ikke så langt fra mitt barndomshjem. Bodd en 8 år i "byen", men er nå tilbake til der jeg er fra.

Gammel 11-07-07, 20:25   #16
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sier at jeg er fra finnmark, enda vi flyttet der fra når jeg var 4 år. Men alle besteforeldrene mine bodder der[bare farmor som lever nå],storebroren min med fam, og masse tanter og onkler bor der.
Er der jeg føler at jeg tilhører.

Her bor jeg bare*ler*

Sist redigert av Honda : 11-07-07 kl 22:51.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 20:35   #17
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har valgt meg et sted som jeg svarer jeg. Og det er det stedet jeg har bodd kortest tid, kun fire år. Jeg synes spørsmålet er utrolig vanskelig å svare på, men svarer altså det stedet hvor jeg var russ. Ikke at det var en spesielt begivenhetsrik periode. Men noe må man jo svare. Og siden foreldrene mine bor der, så bruker jeg det stedet som opprinnelsessted.

Selv føler jeg meg mest som osloborger. Her har jeg bodd i ti år, og har dypere røtter her enn jeg har hatt noe annet sted. Men jeg kommer jo ikke herfra...

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 21:44   #18
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Hvor er jeg fra? Et vanskelig spørsmål å svare på. Jeg har aldri bodd så lenge på et sted. Nå slår jeg alle rekorder med å på bo på et og samme sted så lenge som 9 år! Jeg har flyttet en del som barn, pleier svaret å bli.

Gammel 11-07-07, 21:46   #19
Murvil
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2007
Murvil har et hav av muligheter foran seg
Standard

Fra Prøysenland.

Gammel 11-07-07, 22:51   #20
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

For meg er det enkelt. Født og oppvokst på et og samme sted og der har jeg blitt. Kun tre år i Oslo under studiene før jeg satt nesa hjemover igjen.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.