|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sommerferie 2019, biltur i Europa?Vi har fabulert om å bruke tid på å kjøre i Europa i flere år. Altså fabulert i flere år, ikke om å kjøre bil i flere år. Det som har hindret oss er egentlig at vi har hatt hund og ikke har kunnet bruke stort mer enn 10-15 dager på tur. Sist redigert av Hyacinth : 17-03-19 kl 00:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sommerferie 2019, biltur i Europa?Leser spent på svarene dine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Sommerferie 2019, biltur i Europa?Bruk ibis budget-hoteller! Og vi liker best å planlegge, får mye mer ut av pengene da.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sommerferie 2019, biltur i Europa?Som barn kjørte vi til Spania to ganger. En gang til Pamplona og Biscayabukta, og en gang til Mallorca via Barcelona. Dette var jo før internettets tid, og vi baserte oss på å bare finne et sted pp kvelden med ledig rom. Og det gikk rimelig lett bare man begynte å lete litt i tide og kjørte litt vekk fra motorveien.
![]() |
#5 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Sommerferie 2019, biltur i Europa?Vi var på bilferie for noen år siden. Da brukte vi Hotels.com for å finne hotell underveis. Det funka ganske greit |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Sommerferie 2019, biltur i Europa?Tusen takk!! Supert! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Sommerferie 2019, biltur i Europa?Man samler da også opp poeng og får bonusovernattinger |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Stadig underveis
![]() Sv: Sommerferie 2019, biltur i Europa?Vi har gjort det tre ganger, og det gikk helt fint. Min sterkeste anbefaling er Piran i Slovenia. Google så ser du. Da er du nært både Italia og Kroatia for videre opplevelser. Kanskje like sterkt anbefaler jeg Cinque Terre i Italia, men dit vil jeg egentlig tilbake uten barn slik at vi kan gå turer mellom byene. Kanskje har du spreke barn som gjerne går. Vi har også kjørt til Provence, og der ville jeg fått med meg Les Georges du Verdon. Alle disse anbefalingene er i områder hvor du kan nyte lange late dager med sol og varme (jeg elsker Provence også).
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Sommerferie 2019, biltur i Europa?Kommunikasjonsutfordringer i parforholdet avdekket visst at det er ulike preferanser for en sånn ferie, og mannens forslag var ment mer som transport enn biltur, så... Vel, vi får se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Sommerferie 2019, biltur i Europa?Takk, Nooria! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Sommerferie 2019, biltur i Europa?Jeg drømmer også om bilferie, helst "overalt" på samme tur
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Sommerferie 2019, biltur i Europa?Har tenkt mye på det i flere år, og ja, vi må nok til Middelhavet.. både jeg og mannen må ha sjø og sol. Gardasjøen var ikke det samme. Mulig det er fordi jeg er vestlending. Sist redigert av Hyacinth : 17-03-19 kl 13:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Sommerferie 2019, biltur i Europa?Vi kjører hele Danmark og hele Tyskland på en dag. Ikke bruk masse penger på å fly og leie bil bår dere kan gjøre unna det kjedelige på en dag!
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Sommerferie 2019, biltur i Europa?
Nei, men det er ikke nødvendigvis billigere. For eksempel koster det 10000 t/r med en OK lugar på båten til Danmark med bil. Det er mye! Det ee billigere med dagseilas, men det forlenger turen enormt, og man må legge til en ekstra overnatting. Og så er det mannen som kjører, så hans mening må telle. Jeg tror ikke han orker å kjøre 12 timer i strekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bare sær
![]() Sv: Sommerferie 2019, biltur i Europa?Vi var i Sør-Frankrike for et par år siden. En uke i Pourrieres, som ligger godt inn i landet, men vingården vi bodde på hadde svømmebasseng, og så noen dager i Saint-Cyr. Begge steder var avslappede og koselige og lite fylt av turister. Vi fløy til Marseille og leide bil, så vi kunne kjøre litt rundt.
![]() |
#16 |
Er frisk!
|
10000 for ferje? Hadde vært uantuelt. Da hadde jeg kjørt til Kristiansand og tatt ferja der. Hadde dere ikke mer tid enn penger da?
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Sommerferie 2019, biltur i Europa?Jo, vi har mer tid enn penger. Men å forlenge tiden såpass på et kjedelig strekk OG betale for en ekstra overnatting, minst, må seriøst vurderes ordentlig. Vet ikke om det er verdt det. Det kommer helt an på eventuelle flypriser. Ti tusen på båt er uansett for dyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Sommerferie 2019, biltur i Europa?Har blitt tipset om den 35 mil lange «Romantische Strasse» mellom Würtzburg og Füssen, samt den såkalte «vinveien», som er omlag 10 mil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Sommerferie 2019, biltur i Europa?Jeg har vært på mange bilferier nedover i Europa, og kjørt gjennom Moseldalen noen ganger, det er ordentlig fint altså. Kanskje spesielt Cochem og Bernkastel. Har stort sett tenkt på Tyskland som transportetappe, men det er en fin avstikker fra Autobahn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
Moseldalen står høyt oppe på listen! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|