|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Berlin i novemberMannen og jeg skal til Berlin til helgen.
![]() |
#2 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Berlin i novemberHar du vært på kafeen på Litteraturhuset? Den var veldig fin. God mat, flott miljø. Vi spiste frokost der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Berlin i novemberNei, har ikke vært der, C3PO - vi vurderte det en gang vi bodde rett rundt hjørnet, men det ble ikke noe av. Skal ha det i bakhodet hvis vi drar til det området, takk for tipset.
![]() |
#4 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Berlin i novemberSpise på Pasternak - russisk restaurant. Jeg har spist nydelig frokost der, og en fireretters middag med vin fra Georgia. Nam!
![]() |
![]() |
#5 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Berlin i novemberJulemarkedene åpner offisielt mandagen før 1. søndag i advent, så det er for tidlig. Mulig du finner en bod med Glühwein et sted eller et "uoffisielt julemarked" som er åpent allerede. Skal spørre en venninne som er der nå. Hvis du liker markeder generelt, er Friedrichsheins marked på Boxenhagener Platz koselig på lørdager http://boxhagenerplatz.org. Både mat, blomster og kunsthåndverk. Jeg fant mange små julegaver der et år. Mange hyggelige kafeer og restauranter og småbutikker rundt der også. Og mye mindre turister enn i Plenzlauer Berg, mer lokal flair. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Berlin i novemberSer ut som om Potsdamer Platz Weihnachtsmarkt er åpent https://www.weihnachteninberlin.de/4...rktplaner.html selv om også det offisielt først åpner senere. Kanskje noe mindre nå på forhånd. Du får sjekke det ut heldiggrisen. Drikk en Glühwein og en Eierpunch for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Berlin i november
Markedet (lørdag) på Kollwitzplatz serverte Glühwein da vi var der omtrent på denne tiden i forfjor.
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Berlin i novemberDet er jo ofte søndagsmarkeder, selv om det ikke er jul. http://blog.visitberlin.de/en/4290-t...a-markets.html
![]() |
#9 |
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Berlin i novemberHvis du ikke har vært på det galleriet i bunkeren tror jeg det bør høyt på lista. NB billetter må forhåndskjøpes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Berlin i novemberDet så kjempespennende ut, Varta! Men dessverre fullbooket de neste par ukene.
![]() |
#11 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Berlin i novemberNå er du jo i Berlin men om du mangler et lunsjsted kan jeg anbefale Yarok, en syrisk restaurant i Thorstrasse 195 (fant ikke den rare dobbelt-s-en på Mac-en min). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|