|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarnEn stakkars eldre dame jeg kjenner er litt fortvilet hun prøver å gjøre det rette, men får stadig kritikk. Dette med hensyn til gaver og rettferdighet |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
![]() Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarnSkulle jo være med en poll, men der rotet jeg gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarnJeg synes det virker som hun er meget rettferdig jeg.
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarnJeg syns hun bruker altfor mye penger på ungene.
![]() |
#6 |
Pauset
![]() Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn
Akkurat det er jeg jo enig i, men så lever denne damen med barn som gjerne kritiserer. Hun mener jo at det yngste barnebarnet bør likebehandles med de andre barnebarna fordi hun vil være der for en kortere periode av dette barnebarnets liv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarnMin farmor (97 år) har 2 barn, 2 svigerbarn, 4 barnebarn (31-34 år) og 4 oldebarn (6-8 år). De siste (10-15?) årene har hun gitt oss alle kr 500 både til bursdag og jul. Disse bruker vi som vi selv ønsker - om det er noe vi trenger/ønsker oss eller om vi vil spare. Hun har som hun sier ikke peiling på hva vi ønsker oss, og ikke mulighet for å tråkke butikker rundt etter noe som kan passe. Jeg synes dette er en helt grei løsning |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarnMin bestemor gir alle likt hun. Være seg barn(1), barnebarn(5) og oldebarn(9). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn
Sånn er det med mormor også. Her får vi alle 500 kr til de fleste anledninger. Noen ganger kjøper hun gave til oss, det kommer ann på hva hun orker. Egentlig tror jeg hun synes det er litt stas å kjøpe gaver, men hvis hun ikke orker blir det penger. Dvs. jeg regner med at de andre får tilsvarende gaver uten at jeg bryr meg så veldig mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarnDet gikk litt i surr for meg med barnebarn og oldebarn og alle familiebånda i innlegget ditt, men jeg tror jeg fikk med meg essensen i det. Sist redigert av Kaija : 23-04-09 kl 21:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarnJeg syns det er trist at en skal få kritikk når man prøver å være snill.
![]() |
#12 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarnSkjønte jeg spørsmålet rett når jeg tror at du lurer på om oldebarnet skal sidestilles med barnebarna, evnt. om oldebarnets del skal gå av "potten" til det store barnebarnet som er oldebarnets forelder? Er det det som er essensen her?
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarnMitt første inntrykk var at denne damen bruker MYE penger på presanger.
![]() |
![]() |
#14 |
Live and let live
|
![]() Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarnMormor gav 100 kr til alle i et kort til slutt. Det ble noen tusen i året det også. Så gav hun en 50 lapp i ny og ne til barnebarna som var flinke til å besøke henne.
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 15-07-07 kl 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarnMine ¨besteforeldre ga til slutt bare til oldebarna, og til de to yngste barne barna (som er jevngamle med mine yngste). |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
One of These Days
|
![]() Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarnJeg synes hun er utrolig snill som gir så store gaver til barnebarn og oldebarn. Våre og vi får 200,-kr av besteforeldre og oldemødre. Det er forresten det samme som vi får, altså barnebarn og oldebarn får den samme summen. Til våre barn får vi pengene og beskjed om at vi kan kjøpe noe barna trenger eller ønsker seg. Synes du skal gi damen støtte og si at alle du kjenner, synes hun skal blåse i kritikken og gi akkurat det hun føler for. Det er å gi, noe man ikke er tvunget til, men gjør for å være hyggelig. Da synes jeg at mottaker skal takke og bukke og være glad for å få. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarnsynnes det hørest ganske så rettferdig da.
![]() |
#18 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarnFor en grisk gjeng. Jeg syns barn, barnebarn og oldebarn burde slutte å ta dyre gaver fra denne gamle damen som en selvfølge og noe de har "krav på". |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|