|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?Vi har dem vel alle i omgangskretsen; hun som ser negativt på det meste og fortolker alt som skjer på en mollstemt måte eller han som ikke for sitt bare liv kan se at glasset er noe annet en halvtomt.
![]() |
#2 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?Jeg ble påtvingt et sånn bekjentskap - mannen fant seg en sykkelkompis og han hadde ei som vi da som par skulle omgås. Jeg holdt på å bli GAL! Det var et evinnelig mas om å møtes, og kunne vi ikke den dagen hun foreslo så kom hun opp med hundre alternative dager vi kunne møtes. Og når vi møttes så var ALT feil, og hun var så nedlatende og stygg mot mannen sin og svarte både han og ungene på en helt utrolig ugrei måte.
![]() |
#3 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?Jeg lurer på om du ikke har kommet frem til beste løsningen selv jeg - å ikke omgås vedkommende. Jeg tror ikke det nytter å fortelle dem at livet er annerledes, den endringen må komme innenfra hos dem selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?Sånne folk snakker jeg bare med om jeg må- og akkurat som med folk jeg ikke liker.
![]() |
#5 |
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?
Ja, det er et godt poeng, særlig det siste. Men nå er det slik at akkurat disse to jeg nevner her, kan jeg av ulike grunner ikke velge bort. Og jeg lurer ofte på om de selv innser hva slags påvirkning de har på andre og hvordan de framstår. Ville de endret adferd dersom de så seg selv utenfra?
![]() |
#6 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?Neste gang sier du: Hohoho, nå minner du meg om Wenche i «Kongsvik» du, hohohoho! Mens du sakte sniker deg vekk.
![]() |
#7 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?Utrolig slitsomt med sånne folk. De er kanskje ikke ute etter råd, men ønsker å syte og klage. Har en slik person jeg må omgås og har hatt delvis hell med å sende ballen tilbake. "Så du mener at .....hva tenker du å gjøre med det?" Eller "du sier at ........Tenker du at ALLE mennesker gjør slik?"
![]() |
#8 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?Jeg har en kollega som jeg innimellom må minne om hvilke problemer som må adresseres hvor. Da er det mer snakk om saker som ikke er mitt bord da, ikke en generell negativ holdning. Jeg har øvet meg på å si, "oi, det høres ikke greit ut, men dette kan ikke jeg gjøre noe med, dette må du gå til nn med." Eller også, "Ja, det er leit at du har mye å stri med på privaten, men akkurat nå må jeg faktisk konsentrere meg om å gjøre jobben min og jeg synes at du skal gjøre jobben din."
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?Jeg er selv en som har "problemer med overdrevent positive folk", så her har jeg nok lite å bidra med.
Sist redigert av Bluen : 07-03-18 kl 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Librocubicularist
|
![]() |
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() |
![]() |
#12 |
intro
|
Jepp, noen ganger har en slik tilnærming også noe for seg. Har merket det et par ganger når venner og familie har stått i samlivsbrudd eller gått på andre smeller og blitt deprimerte og hatt stort behov for å øse ut. Jeg kan lytte og snakke om de samme tingene lenge, mens mannen min fort blir rastløs, lei og irritert av gjentakelser og det han opplever som negative holdninger. Fascinerende å se hvor forskjellige folk er. For min del er det nok ikke slik at sutring hos andre suger noe særlig energi (til det sutrer jeg for mye sjøl, skjønt jeg prøver jo å gjøre det med litt humor).
![]() |
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?Da jeg var gravid med minsten måtte vi jo forholde oss til at det var et høyrisikosvangeeskap, og i aller beste fall så kunne jeg få gå til uke 34. Det var det beste vi kunne håpe på, da ville fødselen uansett bli satt i gang. Jeg var vettskremt og fra meg av bekymring og skyldfølelse fordi babyen ville bli prematur. Og en av de rundt oss valgte hele tiden å møte det med «Det kommer til å gå bra! Det går aldri så ille som vi tror, jeg tror du ender med å gå på overtid og må løpe i trappene for å få fødselen i gang!»
Sist redigert av Niobe : 07-03-18 kl 12:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?Jeg har en sånn person i det landskapet jeg sitter, og negativiteten hennes suger utrolig mye energi. Og problemet med folk på jobb er at de ikke kan velges bort.
![]() |
![]() |
#15 |
har tatt seg sammen
|
Nei, ikke nødvendigvis. Kanskje du har fasiten: kanskje vi andre skal slutte å være så ... positive?
![]() |
#16 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?Eg liker Sadness i «Inside Out». Det er ho som redder dagen.
![]() |
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
Sadness
![]() |
![]() |
#18 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?Men er det ikke en viss forskjell på å ha det kjipt, og å ha et negativt syn på livet?
![]() |
#19 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Jeg liker ikke de heller. Foretrekkker de som er en god blanding av begge deler.
![]() |
#20 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?Men stort sett går det jo bra?
![]() |
![]() |
|
|