|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Jeg skjønner godt hvorfor trådene oppstår, og har full forståelse for at man ønsker å få ut litt gruff, men disse trådene om alt ungene våre ikke får med akkurat deg som en av foreldrene er jo litt triste.
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Og så kan jeg jo starte med meg selv.
![]() |
![]() |
#3 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Jeg synes vi gjør en god jobb med å lære dem selvstendighet, altså å ta ansvar for seg selv og sitt og bli klar for å bo på egenhånd.
![]() |
#4 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Eg er skikkelig god på å SJÅ ungane mine. Snakke med dei, utfordre dei, trøste dei og kommunisere om smått og stort. Det er min aller største bragd som forelder; vi har en kanonsterk relasjon.
![]() |
![]() |
#5 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Vi er veldig gode på å bruke tid med barna våre (som høytlesing selv om de kan lese selv, brettspill om kveldene, aketur/sykkeltur/dra på stranden, gjøre et digert puslespill sammen, fine samtaler i sengen, filmkveld hver lørdag osv), vi leser mye for dem, vi er flinke til å engasjere oss i og følge opp alt som gjelder skole/barnehage/fritidsaktiviteter, de får hjemmelaget mat hver dag og vi er gode på å klemme, kysse og si vi er glad i dem.
![]() |
#6 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?God idé!
![]() |
#7 |
Off the map.
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Vi bruker veldig mye av fritida vår på oppfølging av ungene. Kjøring, oppmannroller, heiing, FAU, kasserer. I tillegg så har vi en felles hobby, særlig jeg og datteren min utøver denne sammen omtrent hver uke. Og til helga reiser vi to bort sammen på turnering. Så det synes jeg er en bra ting vi gjør.
![]() |
#8 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Vi er nå i hvert fall skikkelig god på å følge opp håndballen som begge driver med. Vi har vært involvert i alt de har hatt av fritidsaktiviteter, i grunnen.
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?God tråd!
![]() |
![]() |
#10 |
intro
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Vi er gode til å engasjere oss i ungenes fotball. Vi har alltid godt, hjemmelagd brød ettersom mannen baker. Faren har vært flink til å lære dem forskjellige idretter.
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Jeg tror jeg er ganske god på å skape gode opplevelser sammen med ungene som hverken er avanserte eller koster mye penger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?
Jeg også.
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Jeg har en mann som er flink til å snakke med dem, se dem og være der når de trenger. De får også det de trenger materielt og får holde på med de fritidsaktivitetene de liker.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Denne likte jeg godt!
![]() |
#15 |
Epikur
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Jeg er flink til å dra dem med i arbeid og aktivitet, lære dem "håndbåren" kunnskap, altså hvordan man baker, lager mat, ruller duker, strikker, syr, kjenner at jorda er passe fuktig, at en tomat er moden eller hvordan man sløyer fisk eller beiner ut en lammestek. Vi er - som familie - flinke til å skape gode, temmelig spontane opplevelser. Vi er flinke til å benytte enhver anledning som vær og føre gir til å gjøre morsomme ting ute. Vi er flinke til å engasjere oss i ungenes aktiviteter, han er trener, jeg sitter i styret, og vi kan bidra mye på hhv sportslig og musikalsk side. Vi har også vist oss som skikkelige løver, som har vært tålmodige og sta i fighten for å gi hun som trenger noe mer det hun har behov for på skole og i helsevesen. Og så er jeg fornøyd med at vi er flinke til å reise, at ungene har lært å møte steder og folk med nysgjerrighet og fleksibilitet, det kommer de til å ha mye nytte av.
![]() |
#16 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Jeg/vi er god på det meste ang.ungene våre vil jeg påstå. De er 24, 19 og 15 år, og har blitt selvstendige ungdommer. Alle gjør det bra på skolen, har aldri vært involvert i tull og tøys, de har en god relasjon med oss foreldre, de trives sammen i familien og de mestrer livet.
Dette er nok min sterkeste side også. De to eldste er nå så store at jeg ser at den styrken de har funnet i oss foreldre har de klart å overføre til å finne styrke i seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Det er vel ikke her man skal skrive at jeg ikke føler meg noe god på noenting når det gjelder ungene mine. Men det blir folk av de da. Jeg synes mannen er mye flinkere enn meg til det meste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Klar
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Vi er gode på å gi ungene fine opplevelser, enten det er på små og store turer, gjennom fritidsaktiviteter, ferier og gjennom samvær med andre barn. Sist redigert av Timar : 07-03-18 kl 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Jeg har alltid vært flink til å snakke med ungene mine. Være tydelig på det jeg sier og mener. Ungene og jeg har vært alene i veldig mange år nå, og vi er et sammensveiset trekløver. De går på videregående nå,men jeg tror med hånden på hjertet jeg kan si at jeg har vært en god mamma for dem. Og det er sånt som gjør dagene mine bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Jeg er flink til å følge opp og engasjere meg i arvingens fritidsaktiviteter. Tidligere fotball, nå hest og sprangridning. Jeg tror også jeg er flink til å snakke med henne og forstå henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|