|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Er du flink?Driver å leser om pedagogikk, hvor de skiller en del mellom det å ha et potensial for å prestere og det å faktisk prestere.
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Er du flink?Jeg synes det er vanskelig å definere selv. Jeg er veldig interessert i nye ting og liker godt både bredde- og dybdelæring. Tidligere hadde jeg en jobb hvor jeg ikke fikk utforsket i like stor grad som nå, det endte med at jeg kjedet meg. Jeg kan mange ganger lengte etter færre daglige ufordringer, men jeg vet jo at jeg blir sløv og sur av det. Når det er sagt, jeg vet ikke om det gjør meg særlig flink. Interessert er et bedre ord.
![]() |
#3 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Er du flink?Jeg er interessert i så mye forskjellig at jeg kommer nok ikke til å bli veldig flink til noe. Det har vært et savn det å ikke være veldig flink til noe, men jeg har kommet fram til at jeg liker bedre å prøve mye forskjellig enn å bare fokusere på en ting. Og da får jeg bare være fornøyd med det.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du flink?Eg blir i allefall oppfatta som flink i jobben min og blei også oppfatta som flink på skulen og då eg var student. Får stadig høyre at eg er flink av kollegaer på jobb og eg er den folk kjem til når dei lurer på noko. Men eg tenker ofte at dei trur eg er flinkare enn eg faktisk er. Når eg skal sette meg inn i eit nytt tema er eg flink til å raskt trekke ut essensen frå relevant litteratur berre ved skumlesing og googling. Men eg kan ikkje detaljane. Likevel høyrest eg då veldig flink ut i ein samtale med ein som ikkje har peling i det heile tatt.
![]() |
#6 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Er du flink?Jeg har en bred utdanningsbakgrunn, men jobber med et ganske smalt og uvanlig tema i min bransje. Dette har jeg gjort i mange år. Jeg regnes nok som ganske flink nasjonalt. Ihvertfall nok til at nasjonale instanser bryr seg om det jeg gjør. Jeg har til dags dato ikke tatt feil i saker mot meg. Jeg føler meg flink.
![]() |
#7 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du flink?Klart jeg er flink, og alle andre er idioter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er du flink?Jeg har ikke noen spesielle skills der jeg skiller meg veldig ut, nei, der jeg er på et nasjonalt nivå?
![]() |
#10 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Er du flink?Nope. Ikke flink til noe som helst egentlig.
![]() |
#11 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Er du flink?Flink og flink?
![]() |
#12 |
intro
|
![]() Sv: Er du flink?Jeg var veldig skoleflink gjennom hele skole- og universitetssystemet, og det hender jeg savner det lille selvtillitsløftet og bekreftelsen som toppkarakterer ga. En gang var jeg ganske flink til å spille ymse instrumenter også, men gadd jo selvsagt ikke ta det videre. Jeg er dessverre mye mer lat enn flink, og er i dag høyst middelmådig på det meste - bortsett fra rettskrivning, kanskje. Og så er jeg flink til å ta meg sammen og trene, men det er jo mer stahet. De "idrettslige" prestasjonene er labre.
![]() |
![]() |
#13 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Er du flink?
Her vi veldig forskjellige. Jeg begynte å spille i korps i vinter etter 25 års pause, og er imponert over meg selv, over at det ikke står verre til. Synes rett og slett jeg er flink som får det så raskt til igjen. Selv om jeg overhodet ikke er flink, sånn objektivt sett, og langt i fra det nivået jeg var, dit kommer jeg nok aldri igjen, for jeg har ingen ambisjoner eller planer om å øve veldig mye. Jeg spiller med på det jeg klarer, og hvis det blir alt for høye noter tar jeg bare en liten kunstpause og overlater dem til de som greier dem. Korpset jeg spiller i er ikke med i konkurranser, for å si det sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
kamerat
|
![]() Sv: Er du flink?Jeg er internasjonalt ansett spesialist på noe (temmelig smalt). Men mitt største fortrinn er egentlig å være Pippi-aktig jack of all trades.
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er du flink?
Ca det.
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Er du flink?Nordmenn er jo ikke så flinke til å snakke om hva vi er flinke til.
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er du flink?Jeg er som poteten, passer til nesten alt. Er ganske flink til veldig mye, og begynner å se at jeg faktisk er flink på områder der jeg ikke ante at jeg hadde kompetanse. Kommer aldri til å bli verken internasjonalt eller nasjonalt anerkjent i det jeg er aller mest flink til, nemlig jobben min. Men det er helt greit.
![]() |
#18 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Er du flink?Nope, jeg er average og lever godt med det.
![]() |
#19 |
Epikur
|
![]() Sv: Er du flink?Tja. Jeg er jo flink. Ganske skoleflink, flink til å spille, tegne, flink i å tilegne meg kombinasjoner av teoretisk og håndbåren kunnskap, som matlaging eller hage. I jobben min er jeg på nasjonalt toppnivå på noen felt, faktisk. Jeg er den som kan - om ikke mest - ganske mye på noen områder av det jeg jobber med og blir invitert til å holde innledninger eller fortelle om hvordan vi løser ting fra inn- og utland.
![]() |
#20 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Er du flink?Nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|