|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Introvert textrovert
|
![]() New York - gi meg dine beste tips- Hvordan komme seg dit billigst?
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: New York - gi meg dine beste tipsVi har bodd både her og der og egentlig så syns jeg ikke det er så ekstremt viktig hvor man bor, bare msn hor nær subwayen. Syd for Central park er greit, men ellers er det meste greit. Kjøp kort på subwayen og reis rundt. Vi bor må i Chelsea og det er veldig greit, nært til det meste. Sist redigert av Pelen : 04-10-17 kl 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: New York - gi meg dine beste tipsTrafalgar Square liker jeg ikke så godt, men greit å ha vært der. SoHo, Prince street med Apple store er koselig. Mange små butikker. Å vandre opp og ned Broadway anbefales. Å bo rundt sunion Square kan være greit, midt mellom det meste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: New York - gi meg dine beste tipsJeg har bodd litt utenfor New York i fire år, så synes det er vanskelig å anbefale noe. Har bodd på hotell der flere ganger, ulike hoteller og steder, bla Marriott Marquis ved Times Square, Sheraton ikke så langt fra Central Park, Hilton på 6th Ave etc etc. Det kommer jo helt an på hvordan dere ønsker å komme dere rundt.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: New York - gi meg dine beste tipsJeg synes jernbarnestasjonen er flott, Grand Central Station. Se opp i taket! Det var noen gode restauranter der da jeg bodde i CT for mange år siden. Det kan selvsagt ha endret seg.
![]() |
#9 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: New York - gi meg dine beste tipsCentral Park er koselig, på www.thecentralparkboathouse.com er du midt i parken og idyllen, anbefales. Sist redigert av Drømmedama : 05-10-17 kl 01:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: New York - gi meg dine beste tipsI dag ble vi, uten å spørre om det, anbefalt et spisested på andre siden av byen av en av som jobbet i en butikk på 5th avenue.Så da dro vi dit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: New York - gi meg dine beste tipsHar dere apple-proukter se her: https://www.apple.com/today/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: New York - gi meg dine beste tipsVi ble veldig begeistret for The Tenement Museum. De har gjenskapt en gammel leiegård og forteller historien til de som har bodd der. Det er ikke mulig å gå på egenhånd, man må gå med guide, men hun vi gikk med var veldig dyktig og det var en morsom opplevelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: New York - gi meg dine beste tipsVar i NY i sommer med sambo, en hel uke på Manhattan bodde vi. Savner det, det var helt magisk! Veldig slitsomt og, mye bråk hele tiden og en av de siste dagene stod jeg på gata og ropte "JEG*VIL*HJEM" til sambo, etter at vi nettopp hadde måttet løpe ut av en butikk der musikken var så høy at man ikke kunne kommunisere, og rett ut på gata der en weed-buss (!) stod med enda høyere musikk og ropert.
![]() |
#17 |
♡
|
![]() Sv: New York - gi meg dine beste tipsComedy cellar er kul stand up. Book bord: http://www.comedycellar.com/
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: New York - gi meg dine beste tipsVæret kan være veldig bra, vi er på samme høyde som Madrid, men det kan også være mye kaldere enn forventet. Det kan blåse godt mellom bygningene. Vi har hatt tynn boblejakke og tykk genser på oss, men også skjørt/shorts og t-skjorte på samme tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: New York - gi meg dine beste tipsEn jeg er venn med på FB er der nå og bor her.
![]() |
|
|