|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse pengerVitaminer til barna, merkeklær på outlet, lemonadepulver, smertestillende og slike ting og sko. Godteri også, typisk amerikansk.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse pengerMelatonin - for i USA koster det en brøkdel (og jeg har resept i Norge)
![]() |
![]() |
#5 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse pengerIbux og Paracet. Nyquil. Converse og joggesko (som regel på outlet). Sminke. T-skjorter til kidsa på walmart. Hersheys kisses. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse pengerAmerikansk godteri. Levis. Gap. Sminke-/hudpleiesett på Sephora, Sephoras Favourites. Elmers glue fra Walmart(perfekt til slimlaging). Merkeklær/vesker fra outlets. Produkter fra Bath and Body Works. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse pengerJeg ble overrasket over prisen på Levis-bukser, så jeg kjøpte tre. Også liker jeg veldig godt UNIQLO-butikken. Basisklær til en rimelig penge og god kvalitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger
Ja!
![]() |
#9 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse pengerTannkrem, Arm & Hammer Bright White MÅ jeg ha med meg. Til og med tannlegen min etterspør den.
![]() |
#10 |
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse pengerBeef Jerky, kakepynt og ting til baking jeg ikke får tak i hjemme, lønnesirup, sjokolade (de er MYE bedre på sukkerfri snop der borte, husker fortsatt noen pecan turtles fra San Francisco som var helt vidunderlige), Lemsip, Clear Eyes, hot sauce, chipotle (går an å få tak i i Norge også etterhvert, men utvalget er mye bedre). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse pengerShampo, Levi’s, Nike, Vanilla Bean Paste, Dubble Bubble, bøker, Wilton bakestæsj.
![]() |
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse pengerVaniljepulver (men vaniljeekstrakt har jeg tenkt å begynne å lage selv, da det er svindyrt selv i USA), næringsgjær, lønnesirup, glutenmel og endel andre meltyper (blant annet Masa Harina som jeg lager autentiske maistortillas av), og ikke minst vitaminer og mineraler som er latterlig lavdoserte (og dermed svindyre) her i Norge. Bestiller mye via Vitacost. De har også endel melkefritt godteri og lignende som ikke fås her i Norge, blant annet melkefri M-sjokolade.
![]() |
#13 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse pengerJeg ber gjerne folk kjøpe med Hershey's sjokolade til baking og smelting, masa harina-mel og røkt tørket chili.
![]() |
#14 |
![]() Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse pengerDa jeg bodde der pleide jeg å ta med maxwell house coffee til mamma (store, blå bokser) og baconbits og grated parmesan cheese i boks til min far.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse pengerJeg kjøper sour patch kids extreme til kiden, og diverse forkjølelsesmedisiner til meg selv. Ellers tar jeg med alt som er gøy.
![]() |
#16 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse pengerVi går på TJ Maxx og lignende outletbutikker (de er som regel enda mye billigere enn disse outlet landsbyene). Der er det mye rart. Klær, vesker av semifine merker (typ Michael Kors, Ralph Lauren osv), men også leker, interiør og den slags kan du finne - til og med kosmetikk og mat, noen steder. Tenåringen digger det (tenåringen kjøper klær for sine egne penger .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse pengerKaffebønner, hygiene og snacks fra Trader Joe.
![]() |
#18 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse pengerUggs, det glemte jeg. Mye billigere i USA, fortsatt. Og om man liker de streite, uten noe dill, så får du dem til 100 USD på outleten som ligger nede ved World Trade Center. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse pengerTakk for tips! jeg lurer på hvordan vi skal få plass.
![]() |
|
|