|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Reise til Svalbard, når på året?Jeg skjønner at det ikke er noe fasitsvar her altså, men jeg spør nå om innspill lell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reise til Svalbard, når på året?Jeg ville i hvert fall unngått Svalbard i perioden november til februar, da er det fint lite å se, siden mørketiden virkelig er mørk de seks-åtte ukene rundt midtvinter (og ikke med grålysning slik det er i Nord-Troms/Finnmark). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Reise til Svalbard, når på året?Jeg vet mange ønsker å dra dit på senvinteren/våren, når det er lyst, og fortsatt mulig med skutersafari/hundekjøring og den slags. Jeg har bare vært der på sensommeren, juli og august, og det har vært veldig fint det også.
![]() |
#4 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Reise til Svalbard, når på året?Jeg har vært der i månedsskiftet april/mai og anbefaler slutten av april. Da har du midnattssol, levelige temperaturer men det er fortsatt vinteraktiviteter på gang. Litt uti mai smelter snøen og det blir lett gjørmete.
![]() |
#5 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Reise til Svalbard, når på året?Jeg har vært der i slutten av mars/begynnelsen av april, da var det veldig kaldt, men fint likevel. Så har jeg vært der i begynnelsen av mai, nydelig vær og enda flottere.
![]() |
|
|