Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg blir så LEI MEG av å gå til frisøren

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-07, 08:58   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir så LEI MEG av å gå til frisøren

Jeg synes det er mildt sagt forunderlig at det nesten alltid viser seg umulig å ende opp med en farge og frisyre som ligner det en har bedt om.

Vi har vært inne på dette tidligere i en annen tråd for noen måneder siden. Og nå har jeg akkurat vært hos frisøren igjen. Med mildt sagt nedslående resultat.

Utgangspunkt: Skulderlangt hår, lik lengde rundt hele, litt oppklippet, lysebrunt hår med litt for lyse, matte striper.

Ønske: Klippe en cm, beholde lik lengde rundt hele, klippe litt mer opp, farge håret i en helt lys brun/mørk blond farge.

Resultat: 2-3 cm kortere hår, ulik lengde ( kortere på sidene), klippet mye mer opp og en mørk, mørk brunfarge.

Jeg synes nesten aldri det er en glede å gå til frisøren. Jeg gruer meg på forhånd, men er likevel av en forunderlig grunn optimistisk - DENNE gangen må det gå bra!

Jeg forklarer tydelig hva jeg vil ha, og jeg har beskjedne ønsker. ( Om jeg hadde forlangt å fa Jennifer Aniston hår, så hadde jeg skjønt at frisøren ikke hadde kunnet innfri...)
Denne gangen var jeg også flink til å ta meg veldig god tid til forklaringen. Jeg brukte så god tid på å finne riktig farge og forklare hva jeg ønsket at frisøren ble tydelig oppgitt. ( "God tid" betyr her 3-5 minutter, altså - jeg satt ikke og bablet i en halvtime.)

Jeg er veldig ukomfortabel med å klage.
Og i denne situasjonen var det heller ikke noe som kunne rettes opp.
Jeg har veldig tørt hår nå, og det er uaktuelt å lysne håret igjen og hår kan ikke klippes lengre.

Jeg bare kjenner at jeg er nok en illusjon fattigere om frisører flest, og nå er det sannelig ikke mange igjen.

Og jada - jeg vet at dette er et lite problem i den store sammenhengen.
Men det er ganske hyggelig å føle at man ser ok ut på håret.
Særlig når man er grundig misfornøyd med andre aspekter ved seg selv ( les: kroppen) om dagen.

Gammel 14-07-07, 09:08   #2
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg blir så LEI MEG av å gå til frisøren.

Å, som jeg kjenner meg igjen! Jeg har tilgode å være fornøyd etter et frisørbesøk enda....Å betale 1400-1500 kr for noe man ikke er fornøyd med er surt!
Men jeg klager om jeg ikke blir helt fornøyd. Når man gir klar beskjed om hvordan man vil ha det før frisøren setter i gang og det ikke blir sånn i det hele tatt, så har ikke frisøren gjort jobben skikkelig, og man har krav på å få det retta opp.
Hvis jeg var deg hadde jeg ringt frisøren i dag og fortalt at jeg ikke er fornøyd, og ytret et ønske om å få det litt mer sånn du ba om. De sier garantert at du kan komme så de får ordnet det. Prøv da?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 09:10   #3
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde garantert bedt om å få håret lysnet om det ikke var slik at håret mitt ikke tåler det.

Gammel 14-07-07, 09:12   #4
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg hadde garantert bedt om å få håret lysnet om det ikke var slik at håret mitt ikke tåler det.

Tåler det ikke en veldig mild og skånsom lysning engang?

Mitt hår er veldig sensibelt, men det tåler å bli lysnet om jeg bare er ekstra flink med kurer i etterhånd.

Gammel 14-07-07, 09:21   #5
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Tåler det ikke en veldig mild og skånsom lysning engang?

Mitt hår er veldig sensibelt, men det tåler å bli lysnet om jeg bare er ekstra flink med kurer i etterhånd.

Håret mitt er blitt stripet flere ganger de siste månedene, og er nå blitt så porøst og slitt at jeg har veldig lite lyst til å lysne det.

Gammel 14-07-07, 09:23   #6
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Håret mitt er blitt stripet flere ganger de siste månedene, og er nå blitt så porøst og slitt at jeg har veldig lite lyst til å lysne det.

Og nå er stripene borte på grunn av mørk farging?

Gammel 14-07-07, 09:26   #7
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Og nå er stripene borte på grunn av mørk farging?

Jepp...
De slitne stripene skulle få en fin, gylden karamellfarge (i følge fargekartet).
Men de bli mørke brune.

Gammel 14-07-07, 09:32   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kjedelig, da - frisering er noe herk, altså! Håper du venner deg til det og føler deg fin etter hvert.

Jeg har langt hår og er hos frisøren bare et par ganger i året, men jeg gremmes hver gang. De forteller meg alltid hvor tynt og tovete håret mitt er, og hvor lett det har for å brekke etc. Det er mulig det er et forsøk på å få meg til å legge igjen mer penger, men det skal de jammen bli blå for!

Gammel 14-07-07, 09:42   #9
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Å, dette kunne jeg nesten ha skrevet selv. Jeg hadde også skulderlangt, mellombrunt hår som var litt oppklippet, i fjor sommer var jeg dum nok til å slippe først en frisør til, deretter en til for å rette på skadene fra den forrige, og det resultatet har jeg slitt med i et år: Det er oppklippet i alle retninger, lengden ser helt rar og skeiv ut fordi jeg har fall her og der. Jeg er rett og slett fæl på håret, men nå har det heldigvis blitt langt nok til at jeg bruker hestehale. Og det skal jeg gjøre til det vokser noen cm til.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 09:46   #10
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har heldigvis funnet "min" frisør Etter uttallige dårlige forsøk på å finne frisør de siste 2 årene, fant jeg ham for 2 uker siden Har som sagt hatt mange dårlige forsøk, noe lignende dine, men han her gjorde akkurat som jeg ba om, og håret fikk den behandlingen og fargen som jeg ønsket. Så nå er han anbefalt til mine venner som heller ikke har funnet sin frisør!

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 10:04   #11
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også hatt en del utrolig dårlige frisøropplevelser. Det virker som om frisøren har bestemt seg i det hun ser håret mitt, også nikker de og sier "Jaha", når jeg forklarer. Resultatet har vært ille noen ganger.

En gang kom ellers lyse meg ut med mørkebrunt hår, klippet rett av ved skuldrene midtvinters. Jeg så ikke ut! Jeg burde skjønt det da frisøren spurte meg om det var en gammel permanent bak i nakken (jeg har nemlig litt krøller som er litt ujevnt tildelt fra naturens side...)

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 10:16   #12
Left
Passiv

Standard

Var hos frisøren i går, men farger aldri håret. Det gjør jeg selv. Da har jeg ingen andre å skylde på enn meg selv. Men veldig fantasifull på den fronten - mørke brunt fra forskjellige produsenter. Det er tilnærmet den normale hårfargen min.
Nå er håret mitt 3 cm langt over hele hodet, og heeelt mørkt. Er storfornøyd jeg, for vanligvis må jeg nesten krangle for å få dem til å klippe det SÅ kort som jeg vil ha det. "Det er mye mer feminint om vi lar det bli igjen litt bak...Jeg seriøst driter i hva de synes er feminint - KLIPP!
I går fikk jeg en lærling, og hun gjorde det eksakt som jeg ville ha det. Og i og med at det var lærling ble det flere hundre billigere enn jeg hadde forventet også *jippi*
Men har min kvote "misfornøydetterfrisørbesøk" jeg også. Før jeg klippet meg helt kort igjen for litt siden, så hadde jeg en klassisk bob, som skulle vært litt oppklippet litt bak - men det var ingen som skjønte det, så håret var like langt hele veien rundt Men hva kan man forvente av en frisør som ser ut som halvsøstra til hovedrolleinnehaveren i Gremlins?

Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 10:29   #13
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frisører er noe herk, ja. Jeg hadde en jeg var veldig fornøyd med, men han funket bare da jeg hadde kort hår, han skjønte ikke helt at jeg ville spare...
Så da måtte jeg bytte og siden har jeg vært på frisørjakt. de to ssite gangene har jeg vært veldig fornøyd, men hun ene skulle slutte som frisør, hun andre var i Stavanger. Jeg kan jo ikke reise til Stavanger hver gang heller.

Jeg er også på utkikk etter en frisør som ikke kjefter på meg, tar for mye eller lite eller prøver å prakke på meg masse greier jeg ikke vil ha.

Gammel 14-07-07, 10:37   #14
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Huff, det er ikke det minste moro å gå skuffet fra frisøren. Man betaler jo såppas mye.

Men en frisør kan aldri garantere for at fargen blir som ønsket. Ingen hår er like, og ingen hår tar fargen likt. Dette burde frisøren ha sagt på forhånd, synes jeg. Og heller valgt en mye lysere farge først, for heller å ta en nyanse mørkere hvis den første blir for lys eller ningen resultaltat.

Jeg har to ganger i løpet av juni farget håret mitt i en kobberrød farge, som etter èn uke har blitt blass. (Heldigvis er min søster frisør, så jeg betaler ingenting.) Søstera mi sa at fargen lett kunne dette ut, da jeg måtte bleke hele håret først, men trodde at den ville sitte bedre neste gang. Det gjorde den altså ikke.

Søstera mi er en veldig samvittighetsfull frisør, så gjør hun en feil, eller kunden ikke blir fornøyd, taper ikke kunden på det.

Vet om et telfelle hvor frisøren totalt ødela håret på kunden, da hun skulle bleke striper i det og det ble rosa, og det måtte blekes utallige ganger for at det skulle bli "bra". Og kunden fikk skylda fordi hun måtte da ha skjønt at ho ikke kunne bleike det da ho hadde hatt rødt i det fra før. Og ikke nok med det. Hun måtte i tillegg betale for shampoo, balsam og kuren hun MÅTTE ha for å reparere håret. Frisørbesøket kom på nærmere 2000 kr.
Jeg ba henne gå å klage, så ho slapp heldigvis å betale for produktene, men resten måtte ho betale for.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 12:03   #15
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir så LEI MEG av å gå til frisøren

Jeg har full forståelse for det med å være missfornøyd med frisørarbeidet, men kan jeg få lov til å si at det ikke er det minste rart at du blir skuffet når du bare vil ha av en cm på et slitt hår ... Det kan ikke være den letteste jobben for en frisør å holde seg innenfor? Når det blir feil farge, så er jo det veldig dumt, og du burde få avslag i prisen siden de ikke kunne farge det på nytt igjen.

Gammel 14-07-07, 12:12   #16
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Jeg blir så LEI MEG av å gå til frisøren

Jeg er visst veldig glad for at jeg har min egen, private frisør putselig.
En av mine beste venninner er frisør og stylist, så hun klipper meg, og får alltid frie tøyler, og det blir alltid bra!
Jeg har aldri vært missfornøyd.

Men ellers tenker jeg litt som DM, 1 cm. er da ikke akkurat det letteste for en frisør å holde seg innenfor.
Men det var kjipt med fargen.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 19:07   #17
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Frisør er vanskelig! Jeg tror løsningen egentlig er å finne seg en fast frisør. Da er det lettere for dem - spesielt å få til rette fargen. Men da må man jo finne en som man er på bølgelengde med først...

Jeg hadde først en fast frisør i mange år, hun var superflink - men så slutta hun og ville bli noe annet i stede Hadde et par "vanskelige år", før jeg fant en ny som var nesten like flink - etter et par år flyttet hun... Nå har jeg ikke greid å finne en ny, og gruer meg til hvert frisørbesøk. Nå er jeg glad bare det blir ikke helt ille. Det er ikke lett å forklare hva man vil, på en måte som de forstår det. Og det er tydeligvis ikke så lett å jobbe med et hår man ikke kjenner heller.

Et tips er at de bra frisørene har lang venteliste... Må man vente noen uker er det et godt tegn, får man time på dagen, kan man være skeptisk.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 19:56   #18
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Så trist at du skal oppleve sånn gang på gang. Jeg har selv blitt klippet tupper på før jeg ble frisør, og klipper aldri mer enn jeg får beskjed om. Og ang. fargen er det lett at det blir mørkere enn i boka, fordi fargen der er farget på hår som er uten farge fra før. Velg et hakk lysere enn den du ser på neste gang? ( Fargen du har nå, vil nok "slippe" etter noen vask, og nå som det er sommer bli lysere..)

Gammel 14-07-07, 20:09   #19
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg har full forståelse for det med å være missfornøyd med frisørarbeidet, men kan jeg få lov til å si at det ikke er det minste rart at du blir skuffet når du bare vil ha av en cm på et slitt hår ... Det kan ikke være den letteste jobben for en frisør å holde seg innenfor? Når det blir feil farge, så er jo det veldig dumt, og du burde få avslag i prisen siden de ikke kunne farge det på nytt igjen.

Håret var ikke slitt i tuppene!
Det er bare overhåret som er blitt porøst etter flere runder med striper.

Gammel 14-07-07, 20:14   #20
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Så trist at du skal oppleve sånn gang på gang. Jeg har selv blitt klippet tupper på før jeg ble frisør, og klipper aldri mer enn jeg får beskjed om. Og ang. fargen er det lett at det blir mørkere enn i boka, fordi fargen der er farget på hår som er uten farge fra før. Velg et hakk lysere enn den du ser på neste gang? ( Fargen du har nå, vil nok "slippe" etter noen vask, og nå som det er sommer bli lysere..)

Dette har jeg tatt en sjefsbeslutning på i dag! Neste gang skal jeg peke på en nyanse lysere enn det jeg vil ha. Lettere å farge det mørkere etterhvert enn omvent.

Takk for oppmuntrende ord, alle sammen!
Vanligvis rister jeg frisørskuffelsen av meg, men jeg kjente litt på den berømmelige dråpen denne gangen...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.