|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() HundeoppdragelseHar passet en hund nå, og vært i ulike hundemiljøer. Hadde selv hun i 13 år, som døde for 12 år siden. Det virker som det har skjedd en endring i hvordan hundeoppdragelse foregår. Stemmer det at det har skjedd en endring? Er det noen som har noen synspunkter på om endringene er hensiktsmessige? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Sv: HundeoppdragelseHun jeg passet hunden til sa at hun har lært å aldri si nei til hunden, kun rose ved positiv adferd. Er dette vanlig nå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HundeoppdragelseJeg opplever at det er vanlig, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HundeoppdragelseVi bruker ikke mye nei, men å ikke skulle kunne bruke nei i det heletatt er merkelig synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: HundeoppdragelseHvordan er dressurkursene ift å si nei? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: HundeoppdragelseVi har bare gått på 1 valpekurs, og der var det ikke bruk av nei eller lignende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ctrl+z
|
![]() Sv: HundeoppdragelseJeg tror det er omtrent det samme som med barneoppdragelse, utrolig mange ulike meninger. Jeg bruker nei, men kun når det virkelig trengs. Han har god kontroll på hva jeg mener da.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: HundeoppdragelseJeg har nok to andre ord når han gjør andre «feil» som fungerer bedre enn nei. Et slags snabb myk ø-ø når han går feil side av en stolpe (og jeg ikke er på riktig side enda så at jeg kan si «kom») eller lignende små saker. Samt et skarpere kremt når han f.eks. bjeffer når han ikke får lov, eller ikke følger en viktig kommando. De fungerer egentlig bedre enn nei, men har samme funksjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
![]() Sv: HundeoppdragelseEr det mye godbit som belønning, eller bare ros? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
...we have cookies
|
![]() Sv: HundeoppdragelsePå valpekurs og grunnkurs - eller kanskje mer på siste - lærte vi å lære hundene Nei. Masse godbiter på bakken, og så skal vi gå forbi uten at de stopper for å ta. Kort og kontant NEI med en 'Komme Her' i lys tone etterpå er liksom det beste. Enkelte hunder trenger mer for å kunne gå forbi, andre trenger lite, det kommer jo veldig an på hunden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Hundeoppdragelse
Slik gjorde vi det på vårt kurs også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Hundeoppdragelse
Det er mye hyggeligere å si noe slikt enn å si nei, syns jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hundeoppdragelse«Min» kan lese et hevet øyenbryn, om hun er i det mottakelige hjørnet. Når hun ikke er det, så er det lite som går inn.
![]() |
#20 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: HundeoppdragelseVi er reservefamilie for verdens nydeligste hund. Men han kan virkelig ikke møte andre hunder - etter min mening. Matmor sier at han bare elsker andre hunder og gjerne vil hilse og at de på valpekurset sa han var en særdeles sosialt intelligent hund. I mitt hode er ikke knurring og illsint bjeffing i møte med (enkelte) andre hunder god oppførsel. Hiver meg på tråden her og håper på gode råd. Han er en hund som ikke bryr seg døyten om godbiter på tur og det kompliserer det hele sånn jeg ser det.
![]() |
|
|