|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Dragedytteren
|
![]() God flytende matVille skal ha en tannoperasjon, og etterpå kan hun bare spise flytende mat en stund. Er det noen som har gode tips til noe som både kan friste og mette? Grøt, tomatsuppe og enkle fruktsmoothies er greit nok, men noe litt ekstra godt? Eventuelt noe vi kan ha oppi som gir litt næring?
![]() |
#2 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: God flytende matBlomkålpure, blomkålsuppe, potetstapp, moste poteter og saus, plukkfisk, sjokolademelk, is..Berik smoothie med egg, is, youghurt. Pure og suppe kan du ha i smør og litt fløte. Hm, ikke veldig til hjelp kanskje. Tynn grøt som semulegrynsgrøt.
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: God flytende matSnuppa hadde tannoperasjon i forrige uke. Det var et par dager, og så kunne hun spise ganske mye. De første dagene gikk det i suppe, smoothie (tilsatt havregryn slik at det mettet litt mer) og grøt. Men deretter fikk hun ned hamburgere, laks og lasagne også (og da fikk hun jo favorittmaten sin og følte at livet var ganske greit).
![]() |
![]() |
#4 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: God flytende matMcDonalds-milkshake.
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: God flytende matKokosolje er uten smak og ekstremt kaloritett, og funker bra til å kaloriberike smoothiene.
![]() |
#6 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: God flytende matGelé og saftis kan være godis alternativer, når formen er laber.
![]() |
#7 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: God flytende matJeg bruker havre og mandelmel i smooties for å øke fiber og metthetsfølelse. Advocado kan man også ha i smooties. Bruk grønnsaksaft som væske i smooties for å øke vitamininnholdet.
![]() |
#8 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: God flytende matEneringsdrikk fra apoteket, med sjokoladesmak. Må serveres kald. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: God flytende matTine E+ med bringebær, blåbær eller sjokolade er veldig energitette drikker (litt sånn tykk drikkeyoghurt) som er farlig gode etter min mening. Noe sånt som 850 kcal i 0,5 liter. Fås på apotek og i enkelte dagligvare.
![]() |
#10 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: God flytende matTakk for svar! Hun skal ikke tygge på to uker, så det er godt med litt alternativer.
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: God flytende matJeg elsker jo supper, så det hadde det blitt mye av. Alle slags rotgrønnsaker, kokt i kraft, most med stavmikser og tilsatt fløte.
![]() |
#13 |
Glad
|
![]() Sv: God flytende matJeg drakk nettopp en Barebells milkshake siden jeg skal prøve å unngå boller på flyplassen.
![]() |
|
|