|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode grove rundstykkerBruker ikke oppskrift men liker godt å bruke linfrø, solsikkekjerner og gresskarkjerner i. Bruker vann/ekstra lettmelk som væske og gjerne litt meierismør og litt rapsolje. Har kanskje en skei lys sirup oppi. Så bruker jeg god miks av det jeg måtte ha; sammalt grovt, sammalt fint, havregryn, kruskakli, rugmel, hvetemel.. Og ikke glem gjær og salt. Bruker kjøkkenmaskin. Elter lenge. Lager litt store flate rundstykker for da er de gode å fylle med pålegg til niste.
![]() |
#3 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode grove rundstykkerJeg har tro på Berit Nordstrands proteinrundstykker. Skal prøve å bake dem til uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode grove rundstykkerJeg bruker Trines eltefrie ciabatta men bytter ut halvparten av hvetemelet med det jeg måtte ha av grovt mel. Rug, havre, sammalt hvete og lignende. De blir helt fantastisk gode!
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Gode grove rundstykkerDisse lager jeg:
![]() |
|
|