|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() NattogSkal for første gang reise med nattog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: NattogOm du har sovekupe - gå og legg deg i senga og våkne frisk og uthvilt på ankomststedet neste morgen.
![]() |
#3 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NattogIkke snakk, ikke ha så høy lyd på hodetelefonene at du forstyrrer de rundt deg. Det er vel bare det tror jeg. Hvis du er uheldig og får vindusplass med noen sittende ved siden av (mot midtgangen), prøv å unngå å drikke så mye at du må på do en gang i timen og dermed må vekke sidemannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vinter
![]() Sv: NattogHar sovekupe - heldigvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Nattog
Da er det bare å kose seg. Jeg synes dunkingen i toget er utrolig deilig, og sover godt om bord. Det er lydt mellom kupeene, så ikke sett på musikk annet enn i øretelefoner.
![]() |
![]() |
#7 |
Guardian of the galaxy
|
Nå er det veldig lenge siden jeg hadde sovekupé på nattog, men det var ikke som hotell. Kanskje det har endret seg nå?
![]() |
#8 |
can-jur
|
Ifht å fly er det som å bo på hotell! Du kan ta så mye plass du vil og ta av deg skoene. Egen vask og oppredd seng.
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: NattogJeg synes også at det er et stykke igjen til hotellstandard. Men det er helt klart den desidert mest behagelige reiseforberedelsene av dem alle.
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
![]() Sv: NattogOppfør deg som om du er på hotell. Merk at i flere av de største byene er det mulig å få frokost og en dusj på et nærliggende hotell. I Oslo er det Thon hotell Opera som tilbyr dette. Du finner en oversikt på NSBs sider om hvilke hotell som tilbyr frokost og dusj for togreisende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: NattogDet er en liten sjokolade og vannflaske på senga. Det var det fineste jeg kan si om en natt i sovekupe. :trøtt: Jeg sov virkelig dårlig. Det rister ikke fint, det humper. Og jeg skle frem og tilbake i senga. Reisefølget mitt var strålende fornøyd morgenen etter, jeg drakk masse kaffe.
![]() |
#13 |
Vinter
![]() Sv: NattogTakk for tips og advarsler om humping. Jeg må nesten ha med kofferten min for ferie, men kan prøve å pakke lett, men får nok ikke alt med i håndbagasjekoffert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: NattogHelt som hotell var det ikke, men slår sitteplass any day.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: NattogDu har din egen kupe regner jeg med? Det er plass til en god del bagasje. Jeg tror det var plass ved siden av øverkøya. Du må kunne løfte. Ellers kan du legge kofferten i senga nede og sove oppe.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NattogDersom du reiser alene anbefaler jeg at du fikser dobbel madrass i køya di, om de ikke har skifta madrasser de siste månedene så begynner de å bli rimelig slitne. Med to madrasser er det komfortabelt +. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
heimføing
|
![]() Sv: NattogDet var langt ifra som hotell da jeg/vi reiste. Jeg måtte ligge i overkøya og det var varmt og klamt og dårlig ventilasjon så jeg skjønte da hvorfor barnet ble kvalm og måtte ligge nede - der det var for smalt til oss begge. I tillegg til skumping og dumping. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
Ingen grunn til det altså. Det går fint å ha en stor koffert stående på gulvet ved senga. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|