Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmsjangerallergi, da?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-07, 19:38   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filmsjangerallergi, da?

Det har jeg inntrykk av at er enda mer utbredt enn boksjangerallergi.

Jeg prøver å ha et nokså åpent sinn, men jeg må nok overtales litt ekstra for å gå med på å se krigsfilmer med stor vekt på slagscener (mannens yndlingssjanger ) samt tungt markedsførte amerikanske actionfilmer. Skrekkfilmer er utelukket. Jeg er altfor pysete.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:40   #2
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Filmsjangerallergi, da?

Jeg elsker film generelt, og det er ikke mange sjangere som ikke, på hver sin måte, tilltaler meg, foruten danske dogmefilmer. De makter jeg ikke.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:45   #3
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Musikaler. Moulin Rouge, for eksempel. Grease er et unntak.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:46   #4
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan styre meg for (amerikanske) romantiske komedier, og skrekkfilmer er utelukket - altfor skummelt .

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:47   #5
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det har jeg inntrykk av at er enda mer utbredt enn boksjangerallergi.

Jeg prøver å ha et nokså åpent sinn, men jeg må nok overtales litt ekstra for å gå med på å se krigsfilmer med stor vekt på slagscener (mannens yndlingssjanger ) samt tungt markedsførte amerikanske actionfilmer. Skrekkfilmer er utelukket. Jeg er altfor pysete.

Utenom det med tungt markedsførte amerikanske actionfilmer (som jeg ikke alltid fenges av, men hvis filmen virker bra har jeg ingenting i mot at den er tungt markedsført ) så kan jeg visst signere dette.

Gammel 26-07-07, 19:54   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er visst veldig lik Toffen. Og får nokså mye tyn fra Rhett fordi jeg ikke vil se klassiske skrekkfilmer.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:55   #7
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Action med mye skyting og special effects gir meg lite. Og også i filmverdenen er westernsjangeren noe jeg jeg unngår etter beste evne. Realistiske krigsfilmer gjør meg deprimert og redd.

Gammel 26-07-07, 19:57   #8
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Musikaler. Moulin Rouge, for eksempel. Grease er et unntak.

Enig.

En romantisk komedie skal være bra god før jeg synnes det er noe å se på.
Men ser gjerne på komedier

Ellers så elsker jeg skrekkfilmer

Gammel 26-07-07, 19:58   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... dessuten har jeg nok allergi mot filmer laget kun for at syngedamer skal tøyse litt. Sånn som Crossroads og Glitter og sånn. Og generelt mot J-Lo.

:fordommene florerer:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:59   #10
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

For å oppsummere:
Jeg er allergisk mot science fiction (en av mannens favorittsjangre), krigsfilmer, western og parodier (for det meste). :multiallergisk:

Gammel 26-07-07, 20:00   #11
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

... dessuten har jeg nok allergi mot filmer laget kun for at syngedamer skal tøyse litt. Sånn som Crossroads og Glitter og sånn. Og generelt mot J-Lo.

:fordommene florerer:

Ja!! J-Lo sucks!

Gammel 26-07-07, 20:01   #12
malena

malena sin avatar

Standard

Jeg liker Jennifer.

Gammel 26-07-07, 20:02   #13
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg orker ikke college-komedier ala American Pie.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:03   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom ikke i utgangspunktet på noen allergier her - jeg liker både skrekkfilm, actionfilm, western, romantiske komedier og annen genrefilm. (Bare såfremt det faktisk er underholdende, naturligvis!) Og jeg pleier å være flink til å sile på forhånd, så det er veldig sjelden jeg ender opp med å se en film jeg ikke liker. Men

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

... den der kjente jeg meg litt igjen i, ja. Bortsett fra at J-Lo faktisk er glimrende i Out of Sight, som vel er den eneste filmen jeg har sett henne i.

Gammel 26-07-07, 20:20   #15
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Filmsjangerallergi, da?

Western, og renspikkede action med bare skyting og dreping.
Det orker jeg ikke.
Og helst ikke bare sånn happy-tåredryppende-alleelskerhverandre-ogdeterfrediverden-dill, det er for klissete.

Ellers har jeg et åpent sinn, og skrekk elsker jeg, det eneste jeg sliter med der er å finne noen som er skumle nok.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:22   #16
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg liker Jennifer.

Ikke på film. Hun er en elendig skuespiller. Men for alldel; hun er sikkert et flott menneske.

Gammel 26-07-07, 20:33   #17
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt med Steven Segal og lignende skikkelser med maks to ansiktsuttrykk. Og u-båtfilmer. :klaustrofobisk: Og musikalaktige filmer der de kan bryte ut i sang når du minst aner det. Og alle filmer med dame-i-bikini-omgitt- av-pubertale-gutter-cover.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:35   #18
malena

malena sin avatar

Standard

Boksefilmer. :blæ:

Gammel 26-07-07, 20:40   #19
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Boksefilmer. :blæ:

I prinsippet, ja, men Million dollar baby og Cinderella Man er hederlige unntak.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 22:07   #20
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er utrolig altetende når det gjelder film, men skrekkfilmer kan jeg ikke se, det blir bare for skummelt. Sist gang jeg så noe skummelt på film så lo folk av meg etter at filmen var slutt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.