|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Eksempel; Psykologen som i selskaper ofte får intime betroelser fra personer hun/han ikke kjenner, kun i kraft av yrket sitt. |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Nei, og jeg pleier også å skille andres arbeid/fritid. Jeg kan med andre ord fortelle grove vitser til en prest, røyke sammen med en lege og fleipe sammen med en psykolog.
![]() |
#3 |
Javel
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Jepp, jeg jobber i reiselivet og selv om jeg aldri har solgt en eneste sydentur....så får jeg ofte spm om "Er det noe billig til syden", når folk hører hvor jeg jobber. Eller andre reisespørsmål.
![]() |
#4 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Tja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Nei, jeg har ikke en jobb der folk har bestemte forventninger til meg privat, for å si det slik. Det hender såklart at det blir snakk om hva man jobber med, og at noen er nysgjerrige på hvordan man jobber, men det regner jeg med gjelder for de fleste.
![]() |
#6 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Ikke utpreget ofte.
![]() |
#7 |
Pauset
Hvor: In Town!
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Nope. Eneste må være at jeg har mange venner som prøver tyne rabatter av meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Ja, gjør nok det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Tja, det blir litt. Nå jobber jo jeg med lærlinger (tverrfaglig), så det er enkelt for foreldrene å stille spørsmål om det de lurer på når "de har meg der". Samme gjelder vennene til storesøs, men det er bare koslig å kunne hjelpe.
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?For noen år siden jobbet jeg i Posten. Det var lite hyggelig, for man ble ansvarliggjort for pakken som forsvant julen 1993, på vei til Kirkenes fra Oslo. |
![]() |
![]() |
#11 |
Hertuginne
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Nei, det hjelper at jeg sier at jeg er IT-konsulent som ikke kan så mye IT.
![]() |
#12 |
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Jeg får stadig spørsmål relatert til yrke. Som IT-konsulent som kan litt IT
![]() |
#13 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Jeg er sjukepleier,så ja jeg er alltid på jobb... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Originala
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Nja ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
kamerat
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Nja. Jeg får vel mest en litt avskrekkende doktorgrads- og universitetsaura, tror jeg.
![]() |
#16 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?
Samme her, vi er IT-konsulenter begge to.
![]() |
#17 |
Smugleser
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Ja. Jeg forteller derfor ikke f. eks. taxisjåfører hva jeg gjør. Det har jeg brent meg på nok ganger.
![]() |
#18 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Dann og vann.
![]() |
#19 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Jeg jobber som lege og får veldig mye på fritiden pga av det ja. Ikke mye fra nære venner, heller litt fjerne slektninger og venners venner som er sinte på helsevesenet og forteller typisk "Jeg var hos en lege en gang, han var ikke hyggelig!" og da er det bare for meg å si unnskyld, unnskyld på vegne av hele standen.
![]() |
|
|