Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvorfor er jeg

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-07, 19:08   #1
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Hvorfor er jeg

så redd for å legge ut bilder av meg selv på nett?

Jeg makter bare ikke å legge ut bilder av meg selv. Har prøvd tidligere, men fjernet de fortere enn svint. Vet egentlig ikke hvorfor jeg har panikk i forhold til det, men det har jeg altså.

Har du aversjoner/betenkligheter med å legge ut bilder av deg selv?
I så fall; hvorfor?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 19:18   #2
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor er jeg

Jeg er på andre forum med bilde i avataren, og på hjemmesiden min.

Gammel 27-07-07, 19:19   #3
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg er på andre forum med bilde i avataren, og på hjemmesiden min.

Du er tøff.

Gammel 27-07-07, 19:23   #4
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Ja.

Gammel 27-07-07, 19:26   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

You and me both, Fruktflua. Jeg deler ikke bilder av meg eller familien på nett. Alt man legger ut blir der for evig tid, og jeg har ingen interesse av å være bildesøkbar utover det jeg allerede er i kraft av jobb og tidligere jobber/verv.
Jeg har heller ingen planer om å dele bilder av familien. Mannen ville dødd og ungen skal skremmes til å aldri aldri dele bilder av seg selv.

Jeg må si jeg er spent på å skulle sitte å ansette folk om en 5-10 års tid. Facebook, Myspace, YouTube, Google og seriøse jobbintervjuer funker ikke alltid så bra sammen....

Gammel 27-07-07, 19:33   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger sjelden ut bilder av meg selv på åpent nett, og de gangene jeg har gjort det, har jeg tatt dem kjapt bort. Det er vel fordi jeg synes jeg straks blir langt mer identifiserbar når jeg gjør det. Det er nok delvis litt irrasjonelt, for jeg er ikke så fryktelig anonym, så de som allerede kjenner meg av navn og utseende, skjønner nok kjapt hvem jeg er uten hjelp av bilde også.

Jeg legger ut bilder av ungene på åpent nett iblant (men ikke under navn). Jeg skal nok snart slutte med det for eldstejentas del, siden hun begynner å bli så stor og formodentlig stadig mer lik voksenversjonen av seg selv.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 19:34   #7
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

You and me both, Fruktflua. Jeg deler ikke bilder av meg eller familien på nett. Alt man legger ut blir der for evig tid, og jeg har ingen interesse av å være bildesøkbar utover det jeg allerede er i kraft av jobb og tidligere jobber/verv.
Jeg har heller ingen planer om å dele bilder av familien. Mannen ville dødd og ungen skal skremmes til å aldri aldri dele bilder av seg selv.

Jeg må si jeg er spent på å skulle sitte å ansette folk om en 5-10 års tid. Facebook, Myspace, YouTube, Google og seriøse jobbintervjuer funker ikke alltid så bra sammen....

Ja, det er nok der noe av frykten min sitter; jobbmessig. Jeg vil ikke være søkbar.
Jeg har Facebookprofil, men har lagt ut et mikroskopisk og nærmest ugjenkjennelig bilde av meg selv. Dessuten har jeg registrert meg med pikenavnet mitt, så det er kun nær familie og nære venner jeg har som venner der.
Jeg la forresten ut et bilde av gullet mitt her inne for noen dager siden, men slettet det. Er det da fremdeles søkbart?

Gammel 27-07-07, 19:34   #8
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Ja, det er nok der noe av frykten min sitter; jobbmessig. Jeg vil ikke være søkbar.
Jeg har Facebookprofil, men har lagt ut et mikroskopisk og nærmest ugjenkjennelig bilde av meg selv. Dessuten har jeg registrert meg med pikenavnet mitt, så det er kun nær familie og nære venner jeg har som venner der.
Jeg la forresten ut et bilde av gullet mitt her inne for noen dager siden, men slettet det. Er det da fremdeles søkbart?

Testing, testing 1-2-3; hvorfor er det kun annenhvert innlegg jeg skriver som blir registrert som antall innlegg?

Gammel 27-07-07, 19:36   #9
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

jeg har kun bilder av meg selv. Ikke noen andre familiemedlemmer. Jeg er på facebook (med navn) og nettby ( med nick), og synes det er artig å treffe gamle kjente. Men jeg er samtidig veldig forsiktig med hva jeg skriver og hvilke grupper jeg melder meg inn i. Jeg har hittil ikke gjort noe jeg er redd for.

Gammel 27-07-07, 19:36   #10
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg var ekstremt restriktiv tidligare, men er nå i den situasjon at eg brukar ungane mine som noko som grensar til reklameplakatar.

Digiscrapping er ein fantastisk gøy hobby, men om ein har lyst til å vere med i eit fellesskap må ein dele og vise fram det ein har laga. Eg har layouts med bilder av meg sjølv, ungane og makkeren i fleire ulike "galleri" på nett. Facebook og blog har eg ikkje.

Så eg har komme over fobien. Så langt har eg utelukkande positive erfaringar. I alle fall som eg veit om :hm: Forstår likevel godt at folk vel å ikkje ha bilder på nett.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 19:39   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Testing, testing 1-2-3; hvorfor er det kun annenhvert innlegg jeg skriver som blir registrert som antall innlegg?

Sitat:

Innleggstelleren er ikke på her

Derfor.

Gammel 27-07-07, 19:41   #12
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Derfor.

Altså; ingen innleggsteller på skravleforum?

Ble litt bekymret da innlegg # 666 ikke forsvant, på tross at jeg skrev innlegg for å komme på 667.

Gammel 27-07-07, 19:42   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dyrets innlegg.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 19:44   #14
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Dyrets innlegg.

Gammel 27-07-07, 19:51   #15
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos meg går mye på det praktiske. Jeg har ikke ryddet i bildene mine på ... æhæææ .. kanskje vi skal snakke om noe annet? :Plystre:

Men bortsett fra det praktiske går det på gjenkjennelsesfaktoren, jeg er ikke helt sikker på om jeg vil bli kjent igjen. På den andre siden tror jeg ikke jeg er anonym heller? Vet ikke.

Gammel 27-07-07, 21:46   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lagt ut bilder av både meg og barna, men utviser skjønn, nettopp fordi jeg vil gi et nogenlunde sobert inntrykk hvis en fremtidig arbeidsgiver skulle søke meg opp på nett.

Fniser stadig over noen eminente kolleger av min mann som har laget en åpen gruppe på Facebook med arbeidsgiverens navn, og som der har lagt ut plenty av bilder av seg selv hvor de er under åpenbar påvirkning av Kong Alkohol. Jøssda. DET ser nok proft ut for fremtidige mulige arbeidsgivere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 22:04   #17
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

I så fall; hvorfor?

Ja, men det er fordi jeg aldri finner bilder jeg er nok fornøyd med til å legge dem ut på nett. Har lagt ut to bilder på forumet her da, i medlemssalongen, men passet på at det var bilder hvor jeg så ned.

Ellers er jeg veldig begeistret når andre legger ut bilder av seg selv - man blir jo så nysgjerrig på folk, etter hvert.

Gammel 27-07-07, 22:12   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri lagt ut bilder av meg i åpne forum, og kommer ikke til å gjøre det heller. Tror jeg. De som virkelig går inn for det kan nok sikkert finne ut at jeg er meg, men jeg akter ikke å gjøre det enkelt for vedkommende.

Jeg har lagt ut et babybilde av minstejenta, det er alt. Og så har jeg vært tøff og sendt famileiebildet vårt pr. PM til en medsammensvoren Liverpoolsupporter som jeg stoler på.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 23:33   #19
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sunn skepsis.

Gammel 28-07-07, 00:05   #20
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

så redd for å legge ut bilder av meg selv på nett?

Fordi du har en god porsjon sunn fornuft kanskje...?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.