|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Små gaver til to små villbasser som skaper litt ro?Jeg skal spise middag hos en kompis som for tiden er alene med en vilter 6-åring (jente) og en enda villere 4-åring (gutt). Jeg tenkte å ta med en liten gave til ungene og spurte far hva som kunne være aktuelt. Han svarte «noe som får de til å være stille litt.». Skjermgreier er en hit, men det må jo bli noe annet. Hva fenger urolige barn i den alderen og gir far et stille øyeblikk? Vi snakker om to med maur i kroppen og mye vill lek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Små gaver til to små villbasser som skaper litt ro?Mine nabobarn leker mye på trampoline og med ball for tiden. De er generelt mye ute rett og slett.
![]() |
#3 |
koko
|
![]() Sv: Små gaver til to små villbasser som skaper litt ro?Hver sin frisørsaks, de kommer garantert til å sitte prikkstille og usynlig. Lenge.
![]() |
#4 |
![]() Sv: Små gaver til to små villbasser som skaper litt ro?
Clas Olsen har greie walkie talkie'er.
![]() |
#5 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Små gaver til to små villbasser som skaper litt ro?Frisørsaks
![]() |
#7 |
I mål
|
![]() Sv: Små gaver til to små villbasser som skaper litt ro?Mye av det som er nevnt, fremstår for meg helt galt for vill gutt på 4. Har en selv. Hverken lettbygde legosett, rubiks kube eller walkietalkie hadde vært egnet i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Små gaver til to små villbasser som skaper litt ro?Godtepose... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Små gaver til to små villbasser som skaper litt ro?Puslespill, perling, lego, tegne/malesaker.
![]() |
#10 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Små gaver til to små villbasser som skaper litt ro?Pet-bits robot. Husk batterier. Sist redigert av Charlie : 01-07-20 kl 07:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Små gaver til to små villbasser som skaper litt ro?Sånn sand fikk en av mine en gang, det var jo noe grusomt herk! Men kanskje bedre utendørs. Utendørs er kanskje sånne vannleker gøye også, aquaplay eller hva de heter? De sitter ikke i ro, men da er de i hvert fall opptatt med noe en stund? Kan ikke helt se for meg at en vilter fireåring setter seg ned og perler, liksom.
![]() |
#13 |
Det er snart 8 år siden min var fire, så jeg husker sikkert ganske feil. Men lego var topp fra tidlig alder.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Små gaver til to små villbasser som skaper litt ro?Mine likte også Lego tidlig, men de er forholdsvis rolige. Disse var vel beskrevet som ganske viltre? Da er det kanskje litt vanskeligere med konsentrasjonskrevende lek?
![]() |
#15 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Små gaver til to små villbasser som skaper litt ro?Magisk sand er jo grusomt, det endte opp over hele huset husker jeg med skrekk og gru.
![]() |
#16 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Små gaver til to små villbasser som skaper litt ro?Aquaplay er et godt forslag, men det er litt dyrt da. Det er en uteleke, men kul!
![]() |
#17 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Små gaver til to små villbasser som skaper litt ro?Er det egentlig noe annet enn film som funker for å roe viltre 4-åringer uten voksen involvering? Har inntrykk av at de trenger hjelp til ganske mye av rolige aktiviteter, ellers går de lei ganske fort (av bordaktiviteter eller konstruksjonslek som er enkelt nok til at de klarer det uten hjelp f.eks), eller de griser ned hele huset (som play-dough, månesand, maling, fingermaling ...). Lek med vann utendørs er gøy, men det skal lite til før søsken som spruter på hverandre begynner å grine og kommer hylende til foreldrene for å sladre.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 01-07-20 kl 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Klar
|
![]() Sv: Små gaver til to små villbasser som skaper litt ro?Jeg er enig, My. Det som har størst sannsynlighet for å fungere uten voksen involvering innebærer gjerne skjerm og/eller sukker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Såpebobler tømmes fort ut ja.
![]() |
|
|