|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Klær som holder seg fine lenge - hvor?Jeg er ute etter klær (spesielt gensere og t-skjorter) som varer lenge uten å bli nuppete og stygge. Ofte synes jeg klærne varer max en sesong, og det er alt for lite, jeg vil helst bruke klærne i mange år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Klær som holder seg fine lenge - hvor?Jeg har gamle klær fra Filippa K, Sand, Gant og Riccovero som jeg bruker.
06 & 08 ![]() Sist redigert av Lavender : 06-08-20 kl 09:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Klær som holder seg fine lenge - hvor?
Jeg har også samme erfaring. Har flere plagg i bomull, ull og bambus fra ulike merker som holder seg fine lenge. Prøver å unngå plastaktige materialer så langt det går. Prøver å holde meg til tips fra FIVH, https://www.framtiden.no/gronne-tips/klar/
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Klær som holder seg fine lenge - hvor?Vinterstid bruker jeg ull. Det holder seg pent lenge.
![]() |
#7 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Klær som holder seg fine lenge - hvor?Fant meg en fin topp fra Part Two i økologisk bomull i dag. Håper den holder formen. Likte den godt siden stoffet ikke var for tynt og slaskete.
![]() |
#8 |
Trøtt
|
![]() Sv: Klær som holder seg fine lenge - hvor?Et merke som stadig overrasker meg er Vic og Match sin Jean Paul. Selve merket syns jeg er dillete og jeg anser det som et «kopi» merke uten at jeg kan sette fingeren på hvorfor, men klærne er av utrolig god kvalitet!
![]() |
#9 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Klær som holder seg fine lenge - hvor?God erfaring med Samsøe, prøver å handle når det er salg i nettbutikken.
![]() |
#10 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Jeg kjøpte meg to Jean Paul t-skjorter nå før sommeren i ren bomull og angrer allerede. De holder ikke formen og blir litt slaskete rett og slett.
![]() |
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg er helt enig i alt! Både Jean Paul og Cubus. Mannen har en del t-skjorter fra Jean Paul, og de har iallfall ikke holdt seg fine overhodet. Jeg synes kvalitet på klær er et sjansespill og en gjettelek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Jan 2012
Ja, kanskje spørsmålet like godt kunne vært hvem som har klær i ordentlige materialer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Klær som holder seg fine lenge - hvor?Ullplaggene jeg har kjøpt på Benetton har holdt seg i årevis, suppleringen jeg gjorde i vinter virker like bra. Det er gensere og jakker samt en blazer. Skal bomullsplagg holde må vevingen være tett og klippingen riktig i fht vevingen tror jeg. Hvordan jeg skal se det før jeg handler aner jeg ikke. Jeg kjøpte to t-skjorter i bomull på Kappahl for et par år siden. De har holdt godt på både fargen og fasongen, jeg vet ikke om de har samme typen i årets kolleksjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|