|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Introvert optimist
|
![]() Nøttebunn med pasjonsfruktmousseDet smaker jo godt, men hvis det skal danderes litt og se litt ekstra lekkert ut også, hva trenger jeg da?
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Nøttebunn med pasjonsfruktmousseJeg lagde den en gang med hvite litt blondete ujevne sjokoladeflak stående rundt kanten, og hvite kuler som pynt. Dette var på nyttårsaften, så det er mulig de kulene var et sesongprodukt og het snøkuler eller noe sånt. Den ble fin ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Nøttebunn med pasjonsfruktmousseHer må vi rope på Nextlife.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nøttebunn med pasjonsfruktmousseEnig. Etpar makroner og litt bær. Blåbær eller delte jordbær pent dandert i den ene svingen?
![]() |
#6 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Nøttebunn med pasjonsfruktmousseGode forslag du selv har, og makronene til Syrinx, og kanskje halve pasjonsfrukter og noe som balanserer all syrligheten. Noen konfektbiter med mørk sjokolade, eller et lite drizzle av mørk, smeltet sjokolade ytterst rundt kanten. Dr. Oetker har noen fine, store gull og hvite perlermorskuler som er veldig dekorative.
![]() |
#8 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Nøttebunn med pasjonsfruktmousse
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Nøttebunn med pasjonsfruktmousseOg hvis du er skikkelig lysten på arbeid, det overnevnte, marshmallows, marengstopper, hvor sjokoladekonfekt, og gelegodis. Makroner i flere farger og størrelser. Alt hjemmelagd.
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Nøttebunn med pasjonsfruktmousseJeg har lagd den kaken flere ganger, med litt ulik dekor, men jeg syns det er en kake som ikke bør dynges ned med alt mulig. Den har veldig eksklusive og rene smaker og er veldig frisk med pasjonsfrukten. Små marengs kan jeg være med på, men ikke marshmallows!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Nøttebunn med pasjonsfruktmousseItaliensk marengs, brent av med creme brulée-brenner.
![]() |
#13 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Nøttebunn med pasjonsfruktmousseFra spøk til alvor, den bør ha pynt der smak og tekstur fyller ut syrligheten i moussen og mildheten i bunnen, og mykheten i begge. Noe søtlig og smaksdypt (mørk sjokolade) krønsj makroner eller stekt hvit sjokolade) og litt hvasst syrlig(halve pasjonsfrukter eller rakler med rips) og noe som gir farge (rips, pasjonsfrukt, sitronmelisse, farger på makronene)
![]() |
#19 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Nøttebunn med pasjonsfruktmousseTakk for mange fine forslag! Her kan jeg velge på øverste hylle!
![]() |
#20 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Nøttebunn med pasjonsfruktmousseHar du oppskrift på kaka, Nenne?
![]() |
|
|