|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Middag: Morsdag/valentinsdag/søndagNå på søndag er det på en måte litt supersøndag. Morsdag og valentinsdag på en gang.
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 09-02-21 kl 21:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Morsdag/valentinsdag/søndag
![]() |
#4 |
koko
|
![]() Sv: Morsdag/valentinsdag/søndagGår for en rett som alle i familien blir glad av, kyllingspyd med peanøttsaus, ris og mangosalat.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Middag: Morsdag/valentinsdag/søndagDet er også fastelavn. Så jeg forventer at mannen baker boller i det minste.
![]() |
![]() |
#6 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middag: Morsdag/valentinsdag/søndagVi skal ha pepperonipizza og fastelavensboller.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Middag: Morsdag/valentinsdag/søndagFastelavn, så vi må bake boller.
![]() |
#8 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Middag: Morsdag/valentinsdag/søndag
Røkt svinekam er det beste jeg vet, så det blir det på søndag. Med riesling tenker jeg.
![]() |
#9 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Middag: Morsdag/valentinsdag/søndagMorsdag feirer jeg med å gi tulipaner til min mor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Middag: Morsdag/valentinsdag/søndagVi skal bake boller og tenker foreldrene mine kan bli invitert på boller og kaffe. En litt travel søndag for meg, så står blomkålsuppe på middagsplanen. Hjemmelaget, så veldig god, men mindre tidkrevende enn typiske søndagsmiddager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Middag: Morsdag/valentinsdag/søndagVi skal ha marinert kylling med ris og peanøttsaus til middag på torsdag, og jeg skal lage så mye at vi kan ha det på søndag også. Boller er bakt, så de skal bare tas opp. Mannen har funnet ski til meg, jeg skal finne meg skisko i dag, så da kaller vi det morsdagsgave, litt i øvre prisklasse da for akkurat det, men jeg klager ikke.
![]() |
#12 |
*_*
|
![]() Sv: Middag: Morsdag/valentinsdag/søndagEn av "unne seg litt ekstra"-middagene mine er oksehaleragu, med potetmos eller pasta til. Det er ikke vanskelig, men tar litt tid.
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Middag: Morsdag/valentinsdag/søndag
Oh lord. Jeg har frosne oksehaler i fryseren og snakket AKKURAT med kollega om hva jeg skulle bruke dem til. Nå vet jeg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Middag: Morsdag/valentinsdag/søndagTakker for tips. Jeg landet på at jeg har lyst på alt mulig, så da tar vi alt mulig.
![]() |
#16 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Middag: Morsdag/valentinsdag/søndagFlere forslag, takk, gjerne med konkrete oppskrifter.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
I endring
|
![]() Sv: Middag: Morsdag/valentinsdag/søndagGulasj er noe jeg har forelsket meg litt i som søndagsmiddag, korona gjør at jeg er tom for ungarsk paprika, men paprika pulver fra vanlig matbutikk går strålende, jeg tar gjerne litt røykt paprika oppi også. Bruker denne oppskriften
![]() |
#18 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Middag: Morsdag/valentinsdag/søndagHadde vi vært hjemme så hadde det blitt langstekt svinestek. En av favorittene mine!
![]() |
#19 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Middag: Morsdag/valentinsdag/søndagVi skal ha middagsbesøk (broren min og kona) for første gang siden nyttår så det blir ikke direkte morsdags/valentines-feiring. I motsetning til de fleste andre synes vi ikke hveteboller med krem er noe særlig, her er det vannbakkels som er fastelavnsboller så vannbakkels fylt med vaniljekrem og med sjokoladeglasur oppå er fast dessert.
![]() |
#20 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Middag: Morsdag/valentinsdag/søndagJeg aner virkelig ikke hva jeg skal lage. Vi blir 7 personer, endelig middagsbesøk, for første gang i 2021, jeg håper det kommer flere forslag her! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|