|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva bør man tenke på når man tegner/bygger hytte?Når man skal tegne hytte selv har man mulighet til å gjøre som man vil, med dertil fare forbi glemme noe. Hva er det viktig å huske på når man tegner hytte? Hvilke lure løsninger og funksjoner bør man ha? Hva ville du ønskert deg og hva ville vært must for deg og din familie? Forslag til gode planløsninger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva bør man tenke på når man tegner/bygger hytte?Peisen et godt stykke unna sofagruppen, hvis man skal klare å nyte den. Det blir fort varmt i en hytte, men peiskos er likevel hyggelig.
![]() |
#3 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hva bør man tenke på når man tegner/bygger hytte?Nå har vi bare en bitteliten hytte, men husk bodplass. En god utebod til ski, grill, spader, ++ og en innebod/garderoberom med plass til alpinsko, skisko, vintersko, store jakker.
![]() |
#4 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bør man tenke på når man tegner/bygger hytte?Jeg ville hatt lukket hems. Varmen stiger, og det blir fort uutholdelig varmt der oppe dersom hemsen er helt åpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bør man tenke på når man tegner/bygger hytte?Stor gang. Det bommet vi på. Det fungerer greit når vi er bare kjernefamilien, men med besøk så blir det fort kaos. 14 par slalåmstøvler tar veldig stor plass....
![]() |
#6 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hva bør man tenke på når man tegner/bygger hytte?Vi har relativt stort vaskerom, med mulighet for tørking, og lagring av sko etc, jeg skulle kanskje ønske at det var mulig å gå inn til vaskerommet uten å måtte gå ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva bør man tenke på når man tegner/bygger hytte?Jeg ville valgt moderne med store, høye vinduer fremfor tradisjonell stil med småruter. Jeg tror også at jeg ville valgt vinduer med grå omramming (og tilhørende grå innerdører)
![]() |
#8 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva bør man tenke på når man tegner/bygger hytte?Basert på erfaringer fra helgens hyttetur i et lite hus fra 1800-tallet: Vaskerom eller stor gang med gode tørke- og lagringsmuligheter. Stort spisebord.
![]() |
#9 |
Klar
|
![]() Sv: Hva bør man tenke på når man tegner/bygger hytte?Jeg ville sett på planløsningen til bestselgerne til ulike hytteprodusenter, og hentet det beste derfra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva bør man tenke på når man tegner/bygger hytte?Dette er noko av det vi har som eg er fornøgd med:
![]() |
![]() |
#11 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bør man tenke på når man tegner/bygger hytte?Jeg ville definitivt prioritert gode med plass til å lage mat, det er for meg noe av det som er stas med å være på hytte. Det å kunne samles på kjøkkenet og ha god tid til å lage mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hva bør man tenke på når man tegner/bygger hytte?Først av alt: Bli kjent med området dere skal bygge i. Mange kommuner har klare begrensninger på fritidsboliger. Dette kan gå på m2, gesimshøyde etc.
![]() |
![]() |
#13 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva bør man tenke på når man tegner/bygger hytte?Vedovn glømte eg, tok litt tid før vi fikk installert vår og det er så fantastisk! Vi har valgt ovn med liten kapasitet så det fungerer veldig fint og blir ikkje for varmt. Hadde ikkje valgt hytte uten vedfyring. Gjer også at vi slepp ringe hytta glovarm for med bruk av ved får vi varme frå 16 til 22 veldig fort.
![]() |
![]() |
|
|