Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket godteri er egentlig særnorsk (og smaker godt)?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-21, 20:55   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket godteri er egentlig særnorsk (og smaker godt)?

Jeg har tenkt å overraske døtrene til min venninne i Sveits (10 og 13 år), og sende dem hvert sitt påskeegg i posten. Jeg tenker at det alltid er litt stas med "utenlandsk" godteri, men når alt kommer til alt er det vel der det meste av godteri kommer fra. Men uansett hvilke Sveitsiskbaserte konsern som har kjøpt opp hvilke fabrikker, og hvor mange typer deilig sjokolade de har der i landet, så er det vel fortsatt noe godteri som er typisk norsk, og som man ikke får tak i der. Det jeg allerede har tenkt på er f.eks

KvikkLunsj
Freia Melkesjokolade og Firkløver
Laban seigmenn
Stratos
Knott?
Diverse drops, som bringebærdrops, Kongen av Danmark e.l.? ... også tror jeg de har noe souvernir-pastillesker i metall med motiv fra Nidarosdomen o.l., som jeg sikkert kan putte oppi.

Andre tips til godteri/snacks/kjeks eller annet som de neppe har i vanlige butikker der, som det kan være litt gøy å få herfra? Det må ikke bare være godteri, kan også være andre småting, men må få plass i et normalt stort påskeegg. Om de har noe lignende der er ikke så farlig, men jeg er usikker på hva som er norsk og hva som er "internasjonalt", slik som Snickers, Haribo etc, som de også vil finne masse av i butikkene der. Dumt hvis jeg går i ei felle og sender dem Toblerone liksom.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.