Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Tights i bryllup

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-07, 23:33   #1
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tights i bryllup

Er det lov å ha på tights i bryllup? Står ingenting om kleskode i innbydelsen.

Gammel 27-07-07, 23:44   #2
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tights i bryllup

Ja, det synes jeg. Hvis innbydelsen er passe uformell og det ikke er spesifisert noen kleskode så står du fritt til å pynte deg som du vil. Da har brudeparet på en måte formidlet at de ikke er så opptatt av hvordan gjestene kommer kledd.

Det blir sikkert gøy!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 23:54   #3
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tror også de skal ha buffét så blir ikke så veldig formelt. Lillebror skal være med så det begrenser antrekket litt, siden "matfatet" må være tilgjengelig.

Kan jeg da ha hvite tights til en gullskimrende tunikatopp? Ev. en hvit topp inni gulltoppen også? Siden den har stropper. Det hadde vært så mye enklere om ikke puppen skulle luftes i tide og utide.

Gammel 28-07-07, 00:00   #4
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville vel strengt tatt hatt en overdel til. (Unnskyld, jeg bare måtte )

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 00:03   #5
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syntes det hørtes fint ut jeg! Selv sverget jeg til stort skjørt med stretch overdel i ammeperioden; men da var det antekk galla. Som for øvrig er en svært ammefientlig kleskode.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 00:05   #6
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og der så jeg at du hadde skrevet om resten av antrekket også.

Og ja, jeg tror det blir kjempefint med en gull-glitrende topp. Dessuten skjønner jo de andre gjestene at du ikke kan stille i gallakjole eller bunad når du ammer.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 00:13   #7
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Det hadde vært så mye enklere om ikke puppen skulle luftes i tide og utide.

Jeg skulle i bryllup før i sommer. Skvisa meg inn i et skjørt, og hadde kjøpt en ny topp i hui og hast, som jeg vel ikke prøvde godt nok. Dro avgårde, og var glad og fornøyd.

Litt utpå kvelden, så gjorde en kamerat meg oppmerksom på at noe var på vei ut av toppen min...

Jepp, en kjapp sjekk, viste at et ull ammeinnlegg var i ferd med å snike seg ut i en vel vågal utringning. (At det pleier å krabbe seg ut av ammebh'n, er jo aldri et problem når jeg har på vanlige topper

Tilbake til spørsmålet: Ja, jeg synes fint du kan ha tights i bryllup!

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 00:21   #8
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Tror jeg skal tørre å satse på silikoninnleggene den kvelden jeg. Da slipper jeg ammeinnlegg som vandrer, og jeg slipper bh. Men jeg trenger kanskje noe mer oppe. Kan man ha bare skuldre når man har tights? Det blir ikke veldig "bunntungt"?

Gerbera. Nytt bilde av svigersønnen din i MS.

Gammel 28-07-07, 00:24   #9
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Og der så jeg at du hadde skrevet om resten av antrekket også.

Og ja, jeg tror det blir kjempefint med en gull-glitrende topp. Dessuten skjønner jo de andre gjestene at du ikke kan stille i gallakjole eller bunad når du ammer.

Ja litt mer enn tights tror jeg kreves uansett kleskode eller manglende sådan.

Kommer sikkert til å knyte på meg lillbror endel også og da ser vel ikke folk annet enn han i sjalet/slynga/MT'n.

Gammel 28-07-07, 20:42   #10
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Gerbera. Nytt bilde av svigersønnen din i MS.

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 19:25   #11
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg syns tights blir litt for kvardagslig i bryllaup. Tights og tunika er jo gjengs antrekk over alt til daglig.

Gammel 02-08-07, 19:48   #12
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er tilbøyelig til å være enig med Haugtussa her.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 20:04   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Min personlige mening er at man heller dresser opp enn ned i et bryllup, ihvertfall de vanlige, ganske tradisjonelle. Det er jo virkelig anledningen der man bør pynte seg, jeg synes ikke annet enn kjole passer. Men hvis det ikke står noe om kleskode og du får sjekket ut at det virkelig er lagt opp til en svært uformell stemning og antrekk, så høres det fint ut.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 20:29   #14
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville forhørt meg med brudeparet, jeg. Personlig hadde jeg ikke brukt tights i et bryllup. Da hadde jeg heller valgt skjørt og strechtopp.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 20:52   #15
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Det er buffét og det blir vist alt fra veldig fine kjoler til olabukser etter det jeg har hørt. Snakket med svigermor, (hennes søster arrangerer bryllupet), og hun syntes antrekket mitt hørtes greit ut. Gulltopp er ihvertfall ikke hverdagsantrekk for meg så jeg synes jeg blir veldig pyntet.

Men hva har man på en baby på nesten 4 mnd da tro?

Gammel 02-08-07, 20:53   #16
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Vil en hvit linbukse være bedre under toppen enn tights da?

Gammel 02-08-07, 20:55   #17
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, linbukse er ikkje bedre. Men om folk kjem i olabukser kan du gå i tights ja! Babyen kan jo ha på seg kva som helst av søte finklær. Er det jente du har tar du en søt fin, sommarkjole, mens en gut kan ha en babydress av noko slag. Kanskje ei fin mjuk bukse og en fin body?

Gammel 02-08-07, 21:01   #18
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville ikke gått med det i bryllup, syns det er for lite pynta.

At det er buffet syns jeg ikke har noe å si for antrekket. Vi hadde det i vårt bryllup og jeg syns det var upassende at en av gjestene kom i olaskjørt og olajakke. Det var ikke pynta i mine øyne.

Gammel 02-08-07, 21:22   #19
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

At det er buffet syns jeg ikke har noe å si for antrekket. Vi hadde det i vårt bryllup og jeg syns det var upassende at en av gjestene kom i olaskjørt og olajakke. Det var ikke pynta i mine øyne.

Selv om det er et såkallt uformellt bryllup hvorfor skal man være så redd for å pynte seg? Dette er jo en begivenhet som i utgangspunktet skal feires kun en gang i livet. og da bør man ære brudeparet med å kle seg pent.
Dongeri hører ikke hjemme ved en sånn anledning. Hva tights angår så ville jeg ikke gått med det, men er antrekket/tilbehøret ellers ekstra pent så hadde jeg ikke reagert om noen kom i det i et uformellt bryllup.

En må skille mellom hverdag og fest og bryllup er en anledning en virkelig skal pynte seg..

Sist redigert av Michelle : 02-08-07 kl 21:28.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 21:28   #20
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Nei, linbukse er ikkje bedre. Men om folk kjem i olabukser kan du gå i tights ja! Babyen kan jo ha på seg kva som helst av søte finklær. Er det jente du har tar du en søt fin, sommarkjole, mens en gut kan ha en babydress av noko slag. Kanskje ei fin mjuk bukse og en fin body?

Hadde det vært sommer så ville det vært enkelt å kle lillebror. En jente hadde også vært enkelt. Men kald sommer og gutt? Funker det med heldress fra Katvig? Eller er dette en god grunn for å shoppe litt igjen kanskje.

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Hadde dere kleskode da? Hvis ikke så kan man vel ikke reagere på hvordan andre pynter seg?

At det er buffét sier noe om at det er litt mer uformelt synes jeg. Når det i tillegg ikke nevnes noe om antrekk i invitasjonen så må man vel anta at det ikke spiller så stor rolle for brudeparet?

Vi er invitert til et bryllup litt sener i høst også, og der er det kleskode.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.