|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva slags hunderaser kan egentlig reise i flykabinen?Prøver å sette meg inn i regelverket for reise med hund i kabinen. Har fått med meg Sherpa bag str S, 8 kg med buret og cm. Men synes det høres lite ut, hvis man har noe mer enn et forvokst marsvin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hva slags raser kan egentlig reise i flykabinen?Bra du presiserte at det var hund det var snakk om.
![]() |
#4 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva slags hunderaser kan egentlig reise i flykabinen?Det er vel bare de aller minste rasene sånn som Yorkshire terrier, Chihuahua, Pomeranian og Manchester terrier for eksempel.
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva slags hunderaser kan egentlig reise i flykabinen?Det er jo de som er så små at de får plass under setet foran, omtrent - så det er vel de klassiske små, selskapshundene som er i den gruppa. Andre hunder må vel dopes ned og sendes som spesialsending?
![]() |
#6 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hva slags hunderaser kan egentlig reise i flykabinen?Det er vel bare typeiske veskehunder, sånne som frukt nevner og katter jeg har sett inne i kabinen. Og ofte har jeg sett at eierene tar de ut av buret så snart fest setebeltet skiltet blir slukket, som sikkert er lov.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva slags hunderaser kan egentlig reise i flykabinen?CHE, de dopes vel nødvendigvis ikke ned. Jeg har hatt en 7 kg Bichon Havanas i kabinen. Ene veien måtte han sendes, men på returen var det så få folk så han fikk lov å nok med inn. Hans bur var ikke liter nok til å bære mellom bens mine, men det var greit kok uansett. Vår 3 kg kunne bære med inn. Han reiser i en bag typ kattebag når han er i bilen. Han elsker den bagen, den betyr at han skal bli med (på noe morsomt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva slags hunderaser kan egentlig reise i flykabinen?Vår bichon havanais er 6,3 kilo og det er vel omtrent max størrelse for å få plass i kabinen inkl. reiseveske (8 kilo totalt). Hun trives veldig godt i fly, bedre enn i bilen, faktisk, selv om hun har større plass der. Tar jeg frem flybagen, hopper hun oppi og er klar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Drømmer
|
![]() Sv: Hva slags hunderaser kan egentlig reise i flykabinen?
Det er ikke bare veskehunder nei, vår hunderase er ikke veskehund , men kan bli med i kabinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva slags hunderaser kan egentlig reise i flykabinen?
Det er ikke lov å ta dem ut nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hva slags hunderaser kan egentlig reise i flykabinen?Det er ikke lov å ta dem ut eller åpne døra, etter det jeg vet. Vet en som brant seg på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|