|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når begynner unger å bruke epost aktivt?Om ever. Eller er det utdøende gamlis-greier?
![]() |
#2 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Når begynner unger å bruke epost aktivt?Jeg har inntrykk av at mine unger kun bruker email til registrering av kontoer på ulike nettsider. Dersom jeg får en mail fra skole/fritidsaktivitet og videresender til dem må jeg si fra om at jeg har sendt slik at de sjekker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
heimføing
|
![]() Sv: Når begynner unger å bruke epost aktivt?Det kommer mer på e-post etterhvert. Skolegreier f.eks. Men da får de egen e-post fra skolen til det (u-skolen og vgs). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tatt på
|
![]() Sv: Når begynner unger å bruke epost aktivt?De bruker e-post på skolen her siden de aktivt bruker classroom, hangouts, meet og alt som følger med Chromebooken de har via skolen. Men om de har et bevist forhold til den, det er jeg ikke sikker på.
![]() |
#5 |
koko
|
![]() Sv: Når begynner unger å bruke epost aktivt?Til skole (og konfirmasjon) er det den kommunale skoleadressen som oppgis og brukes.
![]() |
#6 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Når begynner unger å bruke epost aktivt?7. klassingen har brukt en del epost det siste året for å sende bilder av fullførte speideroppdrag til speiderlederen, men ellers har jeg ikke inntrykk av at han bruker det til annet enn registrering her og der. De bruker epost på skolen da.
![]() |
#7 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Når begynner unger å bruke epost aktivt?10.klassingen min må minnes på å sjekke mailen, hun har oppgitt adressen i forbindelse med noe opplegg i idretten.
![]() |
#8 |
![]() Sv: Når begynner unger å bruke epost aktivt?Men på skolen har de vel en skole-epost, det tror jeg de allerede har på barneskolen, i forbindelse med feide-innlogging og noe greier. De har en konto i kommunens system.
![]() |
#9 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Når begynner unger å bruke epost aktivt?Jeg måtte oppgi mailadresse til yngste i dag for å få registrert henne til konfirmasjon. Jeg fikk ikke gå videre ved å bruke den samme som jeg hadde brukt for meg selv. Siden jeg ikke husket hennes så skrev jeg inn jobbmailen min.
![]() |
#10 |
![]() Sv: Når begynner unger å bruke epost aktivt?Hehe, jeg klarer huske ungene sine. Det er å bytte ut mitt fornavn med den aktuelle ungens fornavn, resten er lik min. Så det skal jeg klare. Men registrere ham for konfirmasjon skal jeg ikke gjøre før om et år, det skjer sånn i mai/juni har jeg forstått. Men når de går i 8. Ikke i 7.
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Når begynner unger å bruke epost aktivt?Begge mine har et (semi)aktivt forhold til e-posten sine (avslutter nå 8. og 10. klasse). Besteforeldre sender ting og får svar.
![]() |
![]() |
#12 |
Off the map.
|
![]() Sv: Når begynner unger å bruke epost aktivt?Ungene ler av oss gamlingene. Jeg og vennene mine avtaler saker og ting via e-post. Tipper er bare vil bruke det på jobb og ellers når det er påkrevd.
![]() |
#13 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Når begynner unger å bruke epost aktivt?Yngste har en Gmail han bruker registrering på spill og sånt. Den har han hatt noen år. Ja, og sikker en skolemail.
![]() |
![]() |
#14 |
![]() Sv: Når begynner unger å bruke epost aktivt?Jeg bruker epost lite selv jeg altså. Messengergrupper, fb grupper, (sistnevnte for klasser, og fritidsaktiviteter)
![]() |
#15 |
I mål
|
![]() Sv: Når begynner unger å bruke epost aktivt?De to eldste bruker epost i forbindelse med skolen innimellom, men det er skoleadressen. Jeg vil ikke si de bruker epost aktivt. Jeg har ikke gjort noe for at de skal gjøre det, og ser ikke det som en viktig del av oppdragelsen nei. Tror nok det er sannsynlig at han vil ha snap før han maser om aktiv epost |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Når begynner unger å bruke epost aktivt?Videregående, mot slutten. Da plutselig kunne jeg (videre)sende epost til dem og regne med den ble lest kjapt.
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Når begynner unger å bruke epost aktivt?16-åringen bruker den litt. Usikker på han som er like gammel som din, Malama.
![]() |
#19 |
heimføing
|
![]() Sv: Når begynner unger å bruke epost aktivt?Og når man har bestilt flybilletter og andre billetter for dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() Sv: Når begynner unger å bruke epost aktivt?Ingen overhengende fare for at det er noe vesentlig viktig å tenke mer på, ser jeg
![]() |
|
|