|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kjernesnill
|
![]() Kjøre til Bergen - overnatting underveis og avstikkereJeg spekulerer på å ta en tur til Bergen med mine to i sommerferien. Har aldri kjørt dit, men tenker det skal gå fint. Jeg kan sikkert klare å kjøre hele veien på en dag, men det er jo ikke noe gøy. Så hvor stopper vi underveis for å overnatte og spise?
![]() |
#2 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Kjøre til Bergen - overnatting underveis og avstikkereJeg skal kjøre motsatt vei, for å innstallere storesøster i Oslo. Jeg er vant til å reise til Østlandet, men litt lengre nord, ikke til Oslo, så jeg henger her for gode tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøre til Bergen - overnatting underveis og avstikkereVi pleier å stoppe på Geilo på vei mellom Oslo og Bergen. Det er jo i midten Vi overnatter på Havsdalsgrenda (leiligheter). Derfra kan man gå fine turer og det er også flere bra spisesteder på Geilo. Man har god tid til et stopp ved Vøringsfossen på veien videre neste dag. Det er også fint å gå tur på den gamle Måbødalsveien og nydelig når man kommer ned til fjordene selv om det holder for meg å se fjordutsikten fra bilen mens vi kjører forbi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Kjøre til Bergen - overnatting underveis og avstikkereJeg har bare kjørt Bergen- Stavangee ytre leid. Trenger på ikke overnatting da. Turen er unnagjort på 4,5 timer, inklusive to ferger og fine veier (vestlandsmålestokk). Var på Preikestolen i helgen, faktisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kjøre til Bergen - overnatting underveis og avstikkereSuleskard er åpen nå.
![]() |
#6 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Kjøre til Bergen - overnatting underveis og avstikkereVi har kjørt mang en gang fra Mjøsregionen til Bergen - og tilbake igjen.
![]() |
#7 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Kjøre til Bergen - overnatting underveis og avstikkereDet er kanskje mest jeg som vil på Preikestolen. Så det er mulig vi kjører ene veien E16 og tilbake rv7.
![]() |
#8 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Kjøre til Bergen - overnatting underveis og avstikkereJeg kan anbefale å stoppe i Voss, gjerne overnatte også. Her kan du få familierafting, NB, må bestilles både det og zipline minst dagen i forveien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Kjøre til Bergen - overnatting underveis og avstikkere
Kan fint legge inn overnatting her også. Kan anbefale camping på Nedstrand, eller i nærheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Kjøre til Bergen - overnatting underveis og avstikkereOppdaterer med rapport!
![]() |
#12 |
I mål
|
![]() Sv: Kjøre til Bergen - overnatting underveis og avstikkereHøres jo ut som en veldig fin tur, Kaprifol! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Sv: Kjøre til Bergen - overnatting underveis og avstikkereEr basecampen det samme som Preikestolhytta? Vi bodde der, men i egen hytte, for to år siden. Hadde to store rom hvorav et også hadde spisebord og stoler.
![]() |
#14 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Kjøre til Bergen - overnatting underveis og avstikkereBasecamp ligger et hakk høyere opp, moderne trebygg i ubehandla treverk, og nærmere parkeringa, Prekestolhytta er den tradisjonelle DNT-hytta som har ligget der i årevis. Vi hadde et rom der det var ca 8 kvadratmeter grunnflate for to senger, bad og stige opp til hems på ca 4 kvadrat med lav takhøyde. Det var ikke plass til en stol der i det hele tatt. Denne gangen booket jeg rom basert på at vi ønsket privat bad, andre ledige alternativer hadde felles dusj og toalett i gangen, noe min eldste misliker.
![]() |
#15 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Kjøre til Bergen - overnatting underveis og avstikkereSå kjekt å høre at dere har kost dere i Bergen!
![]() |
#16 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Kjøre til Bergen - overnatting underveis og avstikkereAppelsin, jeg kommer tilbake! Kjærestetur er veldig aktuelt, og det er også mulig at eldste starter studier i Bergen. Det er ikke dumt å ha student boende i en fin by, jeg kan se fram til å besøke både barnet og studiestedet.
![]() |
#17 |
![]() Sv: Kjøre til Bergen - overnatting underveis og avstikkere
Fin tanke!
![]() |
|
|