|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lettere utlada
|
![]() Opplevelser i OsloDa har vi booket overnatting i Oslo. 2 netter på Thon hotell Slottsparken.
![]() |
#2 |
Tatt på
|
![]() Sv: Opplevelser i OsloBotanisk hage og utstillingene der. Ikke alle er åpne, men i følge nettsiden er både zoologisk og geologisk åpent.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Opplevelser i OsloOm dere ikke synes det er for langt ville jeg tatt en tur til Kistefos. Der er det virkelig utrolig kult.
![]() |
![]() |
#4 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Opplevelser i OsloDrikke brus i hotellbaren i 21 etg på Holbergs plass, med flott utsikt. Akershus festning. Pincho Nation er gøy spisested for barn.
![]() |
#5 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Opplevelser i OsloReptilparken er spennende hvis man ikke har fobi mot slanger eller taranteller.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Opplevelser i OsloMine unger likte godt oslo street food når vi var der i fjor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Opplevelser i OsloSjøbadet på Sørenga.
![]() |
#8 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Opplevelser i OsloTeknisk museum. Jeg ville latt bilen stå mest mulig, med mindre dere skal ut av byen. Ta trikk eller rusle omkring. Bad på Tjuvholmen hvis været er fint.
![]() |
#9 |
*_*
|
![]() Sv: Opplevelser i OsloTidlig morgenbad på Sørenga! Ev. booke dere inn på badstu ved Sukkerbiten, hvis dere liker den slags: https://oslobadstuforening.no/dropin-sukkerbiten/
![]() |
![]() |
#10 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Opplevelser i OsloRoseslottet. Jeg har ikke fått det til selv ennå, men har veldig lyst, og mange her inne har nevnt det. Dra til Oslobukta, over gata fra Barcode. Artig arkitektur, gode spisesteder - smultringer fra Talormade anbefales. Og nye hovedbiblioteket ved siden av, som er morsommere enn man tror. Man kan prøve seg bl.a. på instrumenter. Drar man opp i høyden kan man slappe av med god utsikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Opplevelser i OsloJeg ville lagt inn et måltid på Oslo Street Food. Midt i sentrum og noe for enhver smak. Både de som liker nye ting og de som kjører safe.
![]() |
![]() |
#12 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Opplevelser i OsloViss de liker Stolpejakten, er karta Middelalderparken, Sentrum, St. Hanshaugen og Grünerløkka kart som gir fine rundturer i byen, med mange fine stoppestader underveis. Åtteåringen min synes det er veldig gøy.
![]() |
![]() |
#13 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Opplevelser i OsloSlottet har kanskje åpent for omvisninger i sommer? Hvis dere bor ved Slottsparken er det jo rett i nærheten. Det er heller ikke langt til Frognerparken og Vigelandsanlegget. Der har dere også Bymuseet og Frogner hovedgård, hvis det er interessant. Hvis dere besøker hovedgården, kan dere kaste et blikk på den bittelille portnerboligen og tenke på at der bodde oldeforeldrene mine med 6 barn - det må ha vært trangt!
![]() |
#14 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Opplevelser i OsloEkeberg skulpturpark. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Opplevelser i OsloJa. Ekeberg skulpturpark var et veldig godt forslag. Kunsten er så mangfoldig at det slettes ikke føles som å gå å se på «kunst». Bare pass dere for den lydinstallasjonen som plutselig hvisker til deg når du går forbi. Jeg blir like skremt hver gang (selv nå som jeg vet den er der).
![]() |
![]() |
#16 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Opplevelser i Oslo
![]() |
#17 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Opplevelser i OsloVi var i Oslo i fjor med gutter på samme alder, og de har veldig lyst tilbake! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Musk
![]() Sv: Opplevelser i OsloNå ser jeg at bading ikke er på planen, men i tilfelle andre leser denne tråden, bør det nevnes at den nye stranden ved Operaen/Munchmuseet skal åpne i begynnelsen av juli. Sånn det ser ut, kan den passe bedre enn Sørenga for familier siden det virkelig er strand der og ikke bare brygger. Ellers har jeg hørt at det ofte er mye bedre plass på stranden ved Astrup Fearnley museet enn det der på Sørenga, men det nye strandområdet ser både større og finere ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Musk
![]() Sv: Opplevelser i OsloOg som jeg har sagt mange ganger før: Den beste softisen får man hos Gutta på (St. Hans) Haugen i den "vognen" som står på plassen rett nedenfor parken. Parken må såklart sees siden den er blitt viden kjent for festingen i Osloparker den senere tid "takket være" pressens evige omtale. Og isen er HIMMELSK. De varierer toppinger fra uke til uke i tillegg til å tilby noen faste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
I mål
|
![]() Sv: Opplevelser i OsloOlivia er et barnevennlig spisested. Ikke direkte billig, men et godt alternativ til mye annet om man ønsker spise på Tjuvholmen. Døgnvill også, gode burgere enten der eller oppe på Vulkan, om dere vil opp på Løkka. Sist redigert av apan : 17-06-21 kl 13:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|