Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ta med gitar på fly

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-21, 17:07   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Ta med gitar på fly

Ungdommen vil ha med gitaren sin på ferie. Vi reiser med Norwegian. Ikonet for spesialbagasje er en gitar, men instrumenter kommer ikke opp som alternativ i rullemenyen. Dama på kundeservice satt i India og hadde ikke et tydelig svar ut over å ta den med på flyplassen og ordne det der. Jeg har en mistanke om at det blir dyrere, dessuten har vi allerede betalt for fire kolli og hvis en av dem kam brukes på gitaren klarer vi oss med de tre andre for klær.

Er det noen som har reist med instrumenter før og kan opplyse oss?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-21, 17:41   #2
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta med gitar på fly

Jeg har reist med instrument før pandemi og det har gått fint så lenge jeg har fått hornet opp i hyllene over setene. På mindre fly har jeg levert det ved gate og fått det igjen ved gate. Har ikke hardbag da, bare en semihard og har møtt forståelse for at jeg ikke vil sende det som bagasje.

Hva som tillates nå så lenge det er koronarestriksjoner vet jeg ikke. Mulig de er strengere på å ta med ting i kabinen.

Edit: Jeg heller aldri reist med Norwegian med instrument, så jeg vet ikke hvor strenge de er.

Gammel 26-07-21, 16:26   #3
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Har du sett her? Står godt forklart hvordan det kan gjøres.
https://www.norwegian.no/reiseinform...kinstrumenter/

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-21, 16:36   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Informasjonen på sidene stemte ikke overens med alternativene på bestilling av spesialbaggasje. Viste seg at det var deres feil og ikke vår. Instrumentalternativet falt ut ved siste oppdatering av nettsidene. Eventuelt; vi burde skjønt at golfutstyr og gitar er samme greia. Nå er gitaren sjekket inn til ekstra pris fordi vi ikke bestilte på forhånd, og til den prisen forventer jeg MYE gitarspill på ferien.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-21, 18:31   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Da er det ikke så lett nei.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.