|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bergen i juli?Akvariet, Fløyen er selvsagt, synes jeg. De skal spille utendørs teater på Fløyen i sommer, aner ikke hvordan billettsalget der har vært, men jeg lurte på å gå selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Bergen i juli?Bergen er fin bare å gå i, synes jeg (men jeg er veldig glad i byen)
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Bergen i juli?Det har også komt to store innendørs klatrehallar i Bergen. Ein på Laksevåg og ein i Åsane. Det kan også vere kjekt på ein regnværsdag!
![]() |
#5 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Bergen i juli?Masse stolpejaktstolper i byen! Gå bak bryggen! Og på festningen, gjerne en tur i Håkonshallen evt Roaenkrantztårnet. En tur med "Beffen" ferge over Vågen. Naturhistorisk museum og sjøfartsmuseumet. Musehagen på høyden bør vurderes. Nordnesparken er nydelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Bergen i juli?En tur med Fløybanen og en gåtur på Bryggen er et must. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Bergen i juli?Tenker å ta med mine to ungdommer (14 og 17) på Troldhaugen, håper vi får med oss en konsert mens vi er der. Så er det naturlig at vi drar i Akvariet, vi må gå tur i byen og se på Bryggen, og Fløyen selvfølgelig.
![]() |
#8 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Bergen i juli?
Nygårdshøyden skal vi absolutt rusle rundt, eldste snuser på studier både her og der og vil gjerne vite hvordan det ser ut andre steder i landet.
![]() |
#9 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Bergen i juli?https://www.thonhotels.no/inspirasjo...jore-i-bergen/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Bergen i juli?Bymuseet har masse historiske vandringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
*_*
|
![]() Sv: Bergen i juli?Jeg var i Bergen i helgen og gikk opp Ulriken og over Vidden til Fløyen. En helt fantastisk tur hvis man liker å gå i fjellet. Vanligvis kan man ta Ulriksbanen opp, men den er stengt for oppgradering frem til midten av august. Vi brukte cirka fem timer alt i alt (sherpatrappen opp Ulriken inkludert), og feiret med en velfortjent øl og is på toppen av Fløyen før vi tok banen ned til byen igjen. Man kan selvfølgelig gå andre veien også - starte på Fløyen, slik at man kan gå trappene nedover Ulriken i stedet for opp.
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Bergen i juli?Vi var på Akvariet nå i mai, og jeg må si at det ikke er så fryktelig stas der (jeg er fra Bergen, så vært der hundre ganger i barndommen), men vi er bortskjemt med Atlanterhavsparken i Ålesund som vi besøker årlig, da. Enig i vandring på høyden, Nygårdsparken har også blitt koselig og har litt klatreopplegg og sånt (husker ikke hvor store barn du har). Bryggen er fin å vandre på også, og det er litt kult å ta Beffen ut til Nordnes. Nordnesparken og Nordnes sjøbad er fint, og uteserveringen på Verftet er koselig. Det er lett å gjøre mye forskjellig i Bergen uten bil!
![]() |
#13 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Bergen i juli?Gå Fjellveien. Gå over Småpudden og spis lunsj på Damsgård.
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Bergen i juli?Ja, der bodde vi i mai, superkoselig!
![]() |
#18 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Bergen i juli?
Ja, det er en helt fantastisk flott tur! - Jeg har bare gått den motsatt vei, men men..(og da var Ulriken åpen)
![]() |
#19 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Bergen i juli?Heier på Vidden fra Ulriken til Fløyen, med drink på No Stress på kvelden! Det skal jammen jeg gjøre i sommer, selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|