Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lær meg å like makrell i tomat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-21, 09:16   #1
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Lær meg å like makrell i tomat

Vet ikke om det er reklamen eller helsemyndighetene, men jeg har lissom fått det med meg at makrell i tomat er det ultimate sunne pålegget til knekkebrød og brød.

Jeg hæler ikke lukta, og er ikke spesielt glad i makrell i utgangspunktet - men jeg kunne altså tenke meg å lære å like det.

Så; kom med dine beste tips til å få i deg dævelskapen! Holde deg for nesa? Lukke øynene og tenke på England? Dynke i sylteagurk? Skylle ned med iskald skummetmelk? Gi pokker, og spise noe helt annet?

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 09:18   #2
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Majones.
Men jeg liker flykræsj da.

Gammel 02-09-21, 09:18   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Gi pokker og finn noe pålegg du liker.

(jeg liker det, men det stinker ja)

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 09:19   #4
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det lukter mindre av tuben enn av boksen.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 09:21   #5
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Prøv å skape noen positive assosiasjoner til det, kanskje. Altså ikke spise det for ofte, men når du gjør noe hyggelig. Jeg glemmer stadig å spise det fordi jeg lærte å spise det på hyttetur med vennene mine. Så det er gjerne noe jeg spiser når jeg reiser bort, og mimrer om "flykræsj".

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 09:21   #6
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker det kun når boksen er HELT nyåpnet.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 09:21   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruk King Oscar med chili. Flere fordeler: smaker mindre fet fisk, og kommer i hendig liten boks som du spiser opp på to skiver.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 09:22   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Majones.
Men jeg liker flykræsj da.

Du må ha på majones ja, og tykke skiver med agurk. Noen dråper sitronsaft presset over er også godt.

Gammel 02-09-21, 09:23   #9
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Makrell i salsa er en variant som er litt vanskeligere å finne i butikk, men det kan kanskje være et tips.

Alternativt peppermakrell med majones.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 09:23   #10
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er jo mange andre fiskepålegg som du kan prøve om du ikke liker komboen makrell og tomat. Peppermakrell og andre makrellpålegg med smak, røkt fisk, sardiner og sild.

Jeg liker godt det som Mills har med laks, pepper og kvarg. Men det er sikkert ikke like sunt som makrell.

Gammel 02-09-21, 09:26   #11
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Du må ha på majones ja, og tykke skiver med agurk. Noen dråper sitronsaft presset over er også godt.

Takk for konkrete tips!

Jeg er altså så barnslig at jeg ikke kan huske å ha smakt på det en gang, så jeg tenker jeg må begynne med noen triks.

Chili er også notert - og tube.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 09:27   #12
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg liker det kun når boksen er HELT nyåpnet.

Jepp. Også foretrekker jeg Stabburet sin mellomstore boks. :sær:
Men jeg spiser det kun i perioder. Nå er det lenge siden.

Men, MÅ du spise det om du ikke liker det?

Gammel 02-09-21, 09:28   #13
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg synes det lukter mindre av tuben enn av boksen.

Jeg liker best boksen (den største, tradisjonelle) fordi du der har større fiskebiter. Det som kommer ut av tuben ligner for lite på fisk, og for mye på ketsjup. Men det er jo kanskje en bra ting, hvis man liker ketsjup bedre enn fisk.

Gammel 02-09-21, 09:28   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke det er håp. Enten elsker du det, eller så hater du det. Familien min brekker seg. Jeg elsker det.

Den aller beste er den lille boksen fra Stabburet med salsa. Nam! Liker å ha purre oppå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 09:29   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker best boksen fordi du der har større fiskebiter. Det som kommer ut av tuben ligner for lite på fisk, og for mye på ketsjup. Men det er jo kanskje en bra ting, hvis man liker ketsjup bedre enn fisk.

Enig. Tube er bare mos.

Den med salsa er hakket, da. Men det funker.

Gammel 02-09-21, 09:29   #16
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker forresten ikke tubene- synes de bare smaker sur tomatsaus.
Ellers enig i majones og tykke agurkskiver!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 09:29   #17
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruer litt purre på.
Nå fikk jeg lyst på flykræsj.

Gammel 02-09-21, 09:30   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ellers kan jeg tipse om denne. Herregud, så godt!

https://mills.no/produkt/mills/mills...lok-og-sitron/

Gammel 02-09-21, 09:30   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg bruer litt purre på.
Nå fikk jeg lyst på flykræsj.

Jeg satt akkurat og lurte på om jeg er den eneste som nå plutselig har veldig lyst på makrell i tomat.

Gammel 02-09-21, 09:32   #20
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg satt akkurat og lurte på om jeg er den eneste som nå plutselig har veldig lyst på makrell i tomat.

Nei, jeg fikk og veldig lyst på. Med agurk og majones

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.