|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Smugleser
|
![]() Sunday Sweater mohair - garntype?Er det noen som har strikket den med (Dale) Kidsilk Erle i stedet for Tynnsilk Mohair?
![]() |
#2 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sunday Sweaeter mohair - garntype?Jeg har ikke strikket den, men har strikket novice sweater mohair edition i flere ulike garntyper, både dobbel tråd silk mohair og enkel tråd kidsilk Erle. Begge deler fungerer størrelsesmessig på den modellen ihvertfall, men den i kidsilk Erle er betydelig mer luftig i maskebildet.
![]() |
#3 |
Smugleser
|
![]() Sv: Sunday Sweaeter mohair - garntype?Takk, Miromurr, det var akkurat et sånt svar jeg trengte. Da tror jeg det blir tynnsilk (må bare skrape litt på sparekontoen først, det garnet er dyrt.
![]() |
#4 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sunday Sweater mohair - garntype?Tynn silk mohair fra Sandnes er temmelig dyrt ja, så hvis du ønsker en litt billigere versjon så kan Drops Kid Silk være et godt alternativ. To tråder av det stemmer godt med to tråder Tynn silk mohair fra Sandnes. Garnet fra Drops er ofte på tilbud
![]() |
#5 |
Smugleser
|
![]() Sv: Sunday Sweater mohair - garntype?
Takk! Har du noen erfaring med Tynnsilk Erle til sammenligning?
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sunday Sweater mohair - garntype?Tynn kidsilk Erle er noe tynnere enn vanlig silk mohair. Støtter forslaget om Drops kid silk, jeg bruker alltid det, unntatt når jeg må ha en spesifikk farge som Drops ikke har. Ofte på tilbud på f.eks Garnius eller Ulleliten. Jeg kjøpte nylig til 35 kr per nøste. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|