|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Introvert textrovert
|
![]() Å pakke i kabinkoffertHva har dere med dere for en langhelg til utlandet når dere bare skal ha med kabinkoffert?
![]() |
#2 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å pakke i kabinkoffertI tillegg til reiseantrekket (jeans/bluse/lett ytterjakke/sneakers) ville jeg pakket: En litt penere bukse, en kjole, et skjørt, tre bluser/topper som passer både til buksen og skjørtet, en jakke/cardigan som passer over kjolen og bluser/topper, ekstra sko (som også passer til skjørt/kjole), undertøy, pysj, sokker, paraply, toalettsaker/medisin/sminkesaker, krølltang. Hvis dette ikke hadde passet i kabinkofferten, hadde jeg sjekket inn bagasje (også lurt med tanke på shopping). Italienere pynter seg og jeg ville ønsket å gjøre det samme, så jeg trenger variasjonsmuligheter på antrekkene |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Å pakke i kabinkoffertJeg har forsøkt meg flere ganger på dette i det siste, men gitt opp hver gang. Jeg får fint plass til der jeg trenger, men vekten har jeg ikke sjans til å komme innunder. På en annen side så veies håndbagasjen sjelden, så man kan sikkert ta sjansen.
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Å pakke i kabinkoffertVi var 10 dager i London med bare kabinkoffert i sommer, riktignok vasket vi et par maskiner med klær, men det gikk veldig fint. Jeg reiste i joggesko som jeg brukte mesteparten av turen, men hadde med et par lette ballerinasko også. Siden vi ikke sjekket inn bagasje hadde jeg ikke med toalettsaker som er nokså rimelige, type shampoo, balsam, dusjsåpe og deo, kjøpte det der og la igjen restene når vi skulle hjem. Hadde tenkt å kjøpe reisestørrelser, men opplevde at ofte var full størrelse billigere. Jeg vet at enkelte heller bestiller seg en frisørtime til vask og styling når de er på langweekend, da slipper de å tenke på hårprodukter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å pakke i kabinkoffertJeg har nettopp kommet tilbake fra 5 dager i Europa med kabinkoffert. For meg var ikke det å pynte meg aktuelt. Jeg hadde med ett antrekk å skifte til, løpeklær og utstyr, tykkere regnjakke, paraply, undertøy osv og gaver til diverse jeg skulle besøke i løpet av turen. Den veide litt under 9kg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Å pakke i kabinkoffertReiser alltid med kabinkoffert om det er mindre enn 5 dager, og jeg ikke skal ha med type fjellsko og masse uteklær. Reisestørrelse av toalettsaker, reise i joggesko, ha med et par penere sko om du bruker det. De fleste bukser kan man bruke mer enn en dag. Så jeg ville tatt med en ekstra bukse, et par lette bluser, et skjørt/kjole og en cardigan. Reise i ytterjakken. Men så er jeg en person som ikke liker å skifte antrekk mange ganger for dag, og de fleste antrekk godtas på de fleste restauranter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Å pakke i kabinkoffertMye.
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Å pakke i kabinkoffertJeg reiser i samme bukse som jeg har på meg stort sett hele helgen, samt sneakers som jeg stort sett alltid går i, jakke og skjerf. Pakker topper, truser og sokkepar tilsvarende antall dager, kanskje en kjole og et par pensko hvis jeg vil pynte meg en dag; reisetoalettveske med liten shampooflaske, tannkrem og tannbørste, liten hårbørste og maskara, medisiner. Paraply eller lett regnjakke hvis det er fare for regn. Ipad, kindle, ladere og hodetelefoner. Det er rikelig plass til dette i en kabinkoffert.
![]() |
#9 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Å pakke i kabinkoffertJeg var på tur nå i helgen og følte jeg hadde greit med plass. Reiste i joggesko og olabukse, og en jakke som både går til litt pent og til byvandring i litt regn.
![]() |
#10 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Å pakke i kabinkoffertLimer inn min pakkeliste til 5 dager i London tidligere i høst. Jeg fikk plass til alt i sekk som kunne plasseres under setet foran, og sekken var til og med temmelig slunken. Veide rundt 3.5 kg. Det skal nevnes at jeg kun hadde løpesko med, de reiste jeg også med, og hadde jeg reist seinere på høsten hadde jeg nok tatt med en ullgenser i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Å pakke i kabinkoffert
![]() |
#12 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Å pakke i kabinkoffertHvilket flyselskap er det? Jeg har aldri opplevd å måtte veie kabinkofferten min (så lenge jeg har billett som tillater kabinkoffert). |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Å pakke i kabinkoffertKLM ingen problem. Norwegian kan finne på å stå med vekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
For oss gikk det overraskende greit i sommer. Hadde god tid imellom flyvningene og det var egentlig bare i passkontrollen at det var litt kø, men det tok maks en halvtime og det hadde gått enda raskere dersom vi ikke hadde hatt med oss barn og kunnet gå i den automatiske kontrollen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Å pakke i kabinkoffertProblemene er størst om man skal igjennom sikkerhetskontrollen der. Transfer går mye bedre. Da er bare bakkemannskapet et problem. For å komme igjennom kontrollen må man være 4t før og stå i kø ca 3t. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Å pakke i kabinkoffertJeg har et opplegg som ligner Retz sitt. Den er utgangspunkt for lista mi til en koffert jeg vanligvis plasserer under setet foran. Jeg er kortbent så kofferten gjør at jeg får fotstøtte og slipper å dingle med beina. Min har pleid å veie åtte kg mener jeg å huske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Introvert textrovert
|
Vi skal ha transfer da. Skal til Italia. Men skal ha kun håndbagasje pga Schiphol.
![]() |
|
|