|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kjærestetur til KøbenhavnI september skal jeg og min kjære en helg til København uten barn. Gleder meg. Det er lenge siden jeg har vært der, og jeg har god lyst til å motta tips fra dere: forslag til hva å gjøre, hvor det er fint å spise etc.
![]() |
#2 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Kjærestetur til KøbenhavnJeg abonnerer! Vi har bryllupsdag i september og det hadde vært litt morro å overraske gubben med en liten tur som ikke koster skjorta.
![]() |
#3 |
trøtt
|
![]() Sv: Kjærestetur til KøbenhavnDette er en restaurant jeg liker: http://www.reefnbeef.dk/ Her kan du f.eks. spise både kenguru, krokodille, emu m.m. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
trøtt
|
![]() Sv: Kjærestetur til KøbenhavnEllers synes jeg virkelig at Glyptoteket er verd et besøk! http://www.glyptoteket.dk/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Kjærestetur til KøbenhavnGlypoteket er mitt favorittsted i København, tom min litt kulturløse mann synes at det var et helt fantastisk sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Kjærestetur til KøbenhavnTakk så langt! Jeg har selv tenkt på å ta turen til Louisiana, der har jeg aldri vært. Glypoteket har jeg vært, kanskje ta turen dit på nytt, ja.. Også har jeg lyst til å gå i tivoli!
![]() |
#7 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Kjærestetur til KøbenhavnPink i Fiolstredet(bokhandlergaten) der er både klær og interiør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Drammen
![]() |
![]() Sv: Kjærestetur til KøbenhavnDere må dra i tivoli ja! Det er superkoselig! Og hvis dere liker godt øl har de et mikrobryggeri inne i tivoli som brygger øl. Det er deilig og veldig fin stemning der! Det er mange fine steder å spasere; de fem søerne eller hva det nå heter, havfruen og selvsagt strøget. Botanisk hage er og nydelig. En herlig by med god atmosfære, bra butikker og masse restuaranter:-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjærestetur til KøbenhavnUrban Outfitters! Ligger i en sidegate ved Illum. Og det er bra shopping i Læderstrede (Ved Strøget) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjærestetur til KøbenhavnAnbefaler og virkelig Louisiana! Der er det virklig flott. Togturen ut dit er og fin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
villende
|
![]() Sv: Kjærestetur til KøbenhavnJeg vil anbefale en tur til Operahuset og Den sorte diamant. Hvis dere ikke er operamennesker, så er det mulig å få omvisningsturer på dagtid. Det er et virkelig flott bygg. Jeg er dessuten veldig glad i kanalturene i København. Vi pleier alltid å hoppe på en av båtene i Nyhavn, men de starter på forskjellige steder i byen. På dagtid vil jeg anbefale å spise lunsj på Ida Davidsen. Nydelige smørbrød! Sist redigert av Gaia : 20-08-07 kl 07:25. Årsak: Endret en tankestrek til et "og"... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kjærestetur til KøbenhavnHvis dere ønsker en skikkelig dansk lunsjopplevelse så anbefaler jeg Kanalkafeen. Der har de skikkelig dansk smørbrødliste. Den ligger i kort gangavstand fra Støget (rett ved nasjonalmuseet).
![]() |
![]() |
#13 |
Ferdig!
![]() Sv: Kjærestetur til KøbenhavnDet er vistnok et stort kjøpesenter rett utenfor København. har aldri vært der selv, men hørt om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
villende
|
![]() Sv: Kjærestetur til KøbenhavnDen sorte diamant er selvfølgelig hovedbiblioteket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjærestetur til KøbenhavnVi lå på Marionett hotell i sommer, og det var ordtentlig pene rom, store med stort bad med badekar. Vi hadde rom ut mot kanalen, og eldste mente at vi hadde fått ett luxusrom... Ikke kostet det skjorta heller. Og det var så sentralt at 3-åringen ikke hadde noe problemer med å gå opp til Tivoli og strøget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
trøtt
|
![]() Sv: Kjærestetur til København... og om dere liker jazz: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Kjærestetur til KøbenhavnTips til romantisk og sjarmerende hotell: Hotel Guldsmeden
![]() |
![]() |
|
|